اخبار اقتصاد ایران

اولین کندل مثبت شاخص کل پس از ۹ روز نزول متوالی/جدیدترین پیش بینی ها :: افق میهن

شاخص کل بازار سرمایه امروز سه شنبه ۱۷ مهر کار خود را با افزایش ۲۲۹۰ واحدی شاخص کل آغاز کرد و با افزایش ۳۴۰۲ واحدی به پایان رسید.

به گزارش افق میهن، امروز سه شنبه هفدهم مهرماه است که بازار سهام در ادامه دامنه نوسانات یک درصدی خود را محدود کرد، شاخص کل شمع پس از ۹ روز افت متوالی اولین مثبت ۳۴۰۲ واحدی را تجربه کرد در حالی که ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات امروز را تجربه کرد. سهمی بیش از ۶۷ درصد از این افزایش (۲۲۹۰ امتیاز از ۳۴۰۲ واحد).

گفتنی است افزایش ۳۴۰۲ واحدی شاخص کل این شاخص را به سطح ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۳۵۶ بازگرداند.

از دیگر شاخص های بورس می توان به افت ۵۳۲ واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد که شاخص کل هم وزن بورس را به سطح ۶۹۶ هزار و ۴۸۹ واحد بازگرداند.

لازم به ذکر است ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات امروز به ۶۷ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

نمادهای موثر بازار سهام

در معاملات امروز سه نماد خانوادگی فولاد و فارس به ترتیب با افزایش ۱۴۴۲، ۱۳۳۱ و ۹۲۴ واحدی و افزایش ۳۴۰۲ واحدی شاخص کل بورس تهران بیشترین سهم را در شمع سبز به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که نمادهای پالایشی مانند شپنا، شبندر و شطران با افت ۴۳۴، ۲۸۹ و ۲۶۴ واحدی و ولامت و خودرو با افت ۲۸۴ و ۲۲۳ واحدی مانع رشد بیشتر شاخص کل بورس شدند.

بازار فرابورس ایران

شاخص کل و شاخص کل هم وزن فرابورس با افت ۲۳ و ۲۱۰ واحدی به ترتیب به عدد ۲۱۹۹۲ و ۱۲۲۶۱۸ رسید.

نمادهای موثر فرابورس

در معاملات امروز فرابورس، سه نماد فاذر، شوان و سپهر به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر کاهش شاخص کل فرابورس داشتند و از سوی دیگر دو نماد آریا و منتخب امروز مانع از افت بیشتر شاخص کل فرابورس شدند.

پیش بینی می شود با کمرنگ شدن ریسک های اخیر و رفع محدودیت دامنه نوسان، به تدریج فشار فروش کاهش یافته و بازار متعادل تری در هفته آینده شکل بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا