فناوری

گوگل هسته‌ای می‌شود | سایت افق میهن

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایسنا: گوگل در حال مذاکره با نیروگاه های آمریکا و سایر کشورها برای ارزیابی انرژی هسته ای به عنوان منبع انرژی احتمالی برای مراکز داده خود است.

مذاکرات گوگل برای امکان استفاده از انرژی هسته ای نشان دهنده علاقه فزاینده به استفاده از انرژی اتمی برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون مراکز داده برای انرژی در عصر رونق هوش مصنوعی است.

آماندا پترسون کوریو، مدیر جهانی داده‌ها گفت: در ایالات متحده، در بازارهایی که به شدت تحت نظارت هستند، جایی که این شرکت فرصت خرید مستقیم برق را ندارد، با شرکا و تولیدکنندگان برق کار می‌کند تا چگونگی استفاده از این فناوری‌های جدید را بیابد. مرکز انرژی در گوگل انرژی هسته ای ممکن است یکی از این فناوری ها برای این شبکه باشد. این مدیر گوگل امکان استفاده از انرژی هسته ای در کشورهایی مانند ژاپن را رد نکرد.

دیگر غول‌های فناوری، از جمله مایکروسافت و آمازون، هم‌اکنون روی انرژی هسته‌ای به‌عنوان یک منبع انرژی پایدار و کم کربن حساب می‌کنند تا نیازهای فزاینده برق مراکز داده‌شان را برآورده کنند و در عین حال وابستگی به سوخت‌های فسیلی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش دهند. انجام دهید

مایکروسافت با خرید برق از نیروگاه هسته ای Three Mile Island در پنسیلوانیا موافقت کرده است و آمازون اخیراً یک مرکز داده هسته ای را در همان ایالت خریداری کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کوریو گفت: برای گوگل، داشتن برق ۲۴ ساعته بدون وقفه بسیار مهم است زیرا ما به رشد بلندمدت فکر می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا