اخبار اقتصاد ایران

دستور قضایی برای ترخیص ۵ هزار خودرو خارجی و 2 هزار تن برنج وارداتی!

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور دستور قضایی برای ترخیص ۵ هزار دستگاه خودروی خارجی و ۲ هزار تن برنج وارداتی از بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

افق میهن، نشست مردمی ویژه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تجار و فعالان اقتصادی امروز در تالار واردات گمرک شهید رجایی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، مدیران کل دستگاه های اجرایی متولی بازرگانی و مجموعه های تخصصی گمرکات و ادارات و سازمان های مرتبط با این موضوع برگزار شد، ۸۴ نفر از تجار و فعالان اقتصادی مطرح کردند. خواسته ها و مشکلات آنها گفتند برای هر مورد دستورات لازم صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه دیدار مردمی ویژه با تجار و فعالان اقتصادی اظهار داشت: با توجه به تاکید قوه قضائیه مبنی بر لزوم حل مسائل و مشکلات حوزه بنادر و گمرکات خوشبختانه شاهد هستیم. عزم متولیان این حوزه و تاکنون بخش قابل توجهی از مشکلات با مثال حل شده است.

قهرمانی در ادامه افزود: متأسفانه علیرغم همه تلاش ها همچنان در مواردی شاهد دپو شدن کالاها هستیم و پس از مدتی مشخص می شود که برخی تجار یا بازرگانان به این دلیل متحمل زیان های قابل توجهی شده اند و در این زمینه پیشنهاد می شود مورد به مورد و با هم افزایی دولت و دستگاه قضایی با هم و با همت قوای سه گانه و با دریافت نظرات تجار و بازرگانان به صورت جامع و تخصصی نسخه کامل تهیه شود. برای تسهیل تجارت و رفع مشکلات موجود تهیه و ابلاغ شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری و ایجاد سامانه های هوشمند برای تسهیل امور، خواستار استفاده حداکثری از فناوری و هوشمندسازی زیرساخت ها در حوزه بازرگانی و فعالیت های اقتصادی شد. .

گرمی همچنین تاکید کرد: انتظار می رود سازمان های مرتبط با حوزه اقتصاد، تجارت و بازرگانی در زمینه استخراج چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب برای آن ها فعال تر شده و پیشنهادات خود را تدوین و ارائه کنند تا بتوانیم گام های موثرتری در حوزه اقتصاد برداریم. تسهیل تجارت

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از دستور بازگرداندن محموله ۴۴ هزار تنی روغن وارداتی به کشور مبدا خبر داد و گفت: به دلیل اینکه این روغن ها از نظر سلامت مورد تایید قرار نگرفته اند، به کشور خارجی صادرکننده بازگردانده می شوند. یک دستور قضایی

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به گزارش های دریافتی مبنی بر واردات ۵ هزار خودروی خارجی به کشور و تاخیر چند ماهه آنها در بندر شهید رجایی بندرعباس، با صدور دستور ویژه قضایی از مدیران کل استاندارد خواست: بنادر و دریانوردی و گمرکات استان پیگیری شود موضوع تعیین تکلیف و ترخیص سریع این خودروها است.

وی با اشاره به ورود دستگاه قضایی به موضوع تعیین تکلیف ۲ هزار تن برنج وارداتی، گفت: در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس مشخص شد که این محموله بزرگ برنج وارداتی در دپو شده است. این مجتمع بندری و در صورت عدم ترخیص محموله مذکور ممکن است فاسد و معدوم شود، در این خصوص دستورات قضایی لازم به سرعت صادر و مراحل ترخیص آنها از امروز آغاز شده است.

وی افزود: در خصوص ۵۳ کانتینر گچی وارداتی در انبارهای شهید رجایی بندرعباس که حدود ۱۴ سال به دلیل عدم استرداد صاحب کالا به حال خود رها شده بود، ضمن صدور دستور قضایی نسبت به مشکلات موجود اقدامات لازم انجام شد. .

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه دستگاه قضایی قصد دخالت در امور اجرایی را ندارد افزود: سیاست دستگاه قضایی تسهیل تجارت و رفع موانع صادرات و واردات است که با حضور میدانی و نظارت مستمر قبل از سپرده گذاری می توان به این مهم دست یافت. کالا و ایجاد خسارت و ورود ما ضمن کمک به بازرگانان و حمایت از دولت، وظایف غیر قضایی خود را انجام می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا