اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/18

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز سه شنبه بیش از یک درصد کاهش یافت و در آستانه بیشترین درصد کاهش در یک ماه و نیم گذشته قرار دارد. آمارهای اخیر اشتغال در ایالات متحده احتمال کاهش قابل توجه نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داده است. از سوی دیگر، بازارها منتظر انتشار جزئیات از آخرین نشست فدرال رزرو برای سرنخ های بیشتر در مورد جهت تنظیم نرخ بهره هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۶۱۶ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۳ کاهش به ۲۶۳۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

تغییر نظر تحلیلگران در مورد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باعث کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر شده است. بازده اوراق قرضه دولتی آمریکا نیز افزایش یافته و ایده کاهش قابل توجه نرخ بهره تا حدی کنار گذاشته شده است.
پس از انتشار داده های مربوط به اشتغال ایالات متحده در هفته گذشته، بازارها اکنون احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره در نشست نوامبر فدرال رزرو را کاهش داده اند و ۸۷ درصد پیش بینی کاهش ۰.۲۵ نرخ بهره را داشتند.
بازار بر جزئیات آخرین نشست فدرال رزرو متمرکز است که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. همچنین منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده و تولید کننده در آمریکا هستیم که روز جمعه منتشر خواهد شد.
تحلیلگران Commerzbank در یادداشتی گفتند که در حالی که داده های تورم ایالات متحده حاکی از کاهش فشار قیمت است، ایده کاهش قابل توجه نرخ بهره را تقویت نمی کند. بنابراین به نظر می‌رسد که ریسک‌های ژئوپلیتیکی یک عامل تأثیرگذار بر افزایش قیمت طلا خواهد بود.
طلا همواره پشتوانه ای مطمئن در برابر خطرات ژئوپلیتیکی و اقتصادی بوده است.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۳۰.۷۵ دلار رسید و پلاتین با ۰.۳۴ درصد کاهش به ۹۵۴.۸۳ دلار رسید.
انتهای پیام/۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا