بانک و بیمه

بانک پارسیان از واگذاری اپال چقدر سود می‌برد؟

بازار؛ گروه بورس: بانک پارسیان با رعایت بخشنامه های بانک مرکزی و در راستای خروج از این شرکت، بیش از ۹۰ درصد سهام خود را در شرکت فرآوری مواد معدنی اوپال کانی پارس واگذار کرده است.

به گزارش افق میهن حراج ۲۵ اسفند مهر ۱۴۰۳ صدور واگذاری ۱۰۰% سهام شرکت صنعت معدن کیمیا سازان (سهام خصوصی) به بانک پارسیان دارنده سهام شرکت فرآوری مواد معدنی پارس اوپال (سهام عام) به مبلغ ۱۸۱۴۵۱۰۲۱۹۱ سهم به نمایندگی از ۹۰% سهام. کل سهام شرکت در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ پس از باز شدن پاکت ها رخ داد. سهام عقیق به ارزش ۶۶.۳ میلیارد تومان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهام عام) و شرکت توسعه صنایع معدنی کاوه پارس (سهام خصوصی) واگذار شد. سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۵۵ درصد و سهم شرکت توسعه صنایع معدنی کاوه پارس ۴۵ درصد از مشارکت فوق می باشد. سود وپارس از فروش اوپال هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به تقاضای زیاد در بازار منفی اخیر، این نشان از سودآوری بالای این بانک دارد.

آثار امنیتی و مالی این معامله منوط به انجام تعهدات و انعقاد قرارداد خرید بر اساس شرایط مندرج در اسناد مزایده حداکثر ۳۰ روز پس از ابلاغ به شرکت های فوق الذکر می باشد. این در حالی است که برآورد می شود بانک پارسیان با واگذاری نماد عقیق به ازای هر سهم ۴۳۵ تومان سود کسب کرده باشد. بیمه پارسیان زیرمجموعه بانک پارسیان نیز از این معامله سود خواهد برد که با احتساب سود مجموع دو شرکت به ازای هر سهم تقریباً ۱۰۰۰ تومان سود می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا