فناوری

ایکس در برزیل، رفع فیلتر شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

فارس: ماسک با پذیرش خواسته های دادگاه عالی برزیل و رعایت قوانین این کشور، مجوز از سرگیری خدمات X را دریافت کرد. وزیر ارتباطات برزیل گفت: ما به دنیا نشان دادیم که قوانین ما باید مورد احترام همه باشد.

به گزارش رویترز، دادگاه عالی برزیل اعلام کرده است که شبکه اجتماعی X مسیر خود را تغییر داده و اجرای دستورات قضایی را آغاز کرده است، بنابراین اجازه ازسرگیری خدمات در این کشور را خواهد داشت. اسکندر دی موراس، یک قاضی دادگاه عالی که درگیر اختلاف چند ماهه با ماسک بوده است، اکنون به X برای از سرگیری فعالیت در بزرگترین کشور آمریکای لاتین چراغ سبز نشان داده است.

موراس در این تصمیم گفت که X تمام شرایط لازم برای از سرگیری فعالیت در کشور را برآورده کرده است. ماسک که این دستورات را سرکوبگر و موراس را دیکتاتور خواند، در هفته های اخیر موضع خود را تغییر داد. شبکه اجتماعی او اکنون حساب‌های پرچم‌گذاری شده توسط دادگاه را مسدود کرده، یک نماینده محلی تعیین کرده و جریمه‌های معوقه را پرداخت کرده است. موراس در تصمیم خود در روز سه شنبه حکم داد که تنظیم کننده مخابرات برزیل آناتل باید تلاش کند X را ظرف ۲۴ ساعت دوباره آنلاین کند. .

مناقشه برزیل یکی از چندین رویارویی اخیر ماسک و دولت هایی از جمله استرالیا و بریتانیا بود که به دنبال جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست آنلاین بودند. وزیر ارتباطات برزیل روز سه شنبه گفت که تصمیم ایکس برای پرداخت جریمه و پیروی از دستورات دادگاه یک پیروزی برای این کشور است. جوسلینو فیلو در بیانیه ای گفت: ما به دنیا نشان دادیم که قوانین ما باید توسط همه رعایت شود.

X و نبرد قضایی برزیل تعلیق اولیه X به دنبال حکم موراس، که پیشگام مبارزه محلی علیه استفاده سیاسی از اطلاعات نادرست بوده است. حکم او بعداً توسط هیئت پنج نفره دیوان عالی کشور و رئیس دیوان به اتفاق آرا تأیید شد. لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل نیز از این اقدام حمایت کرد و گفت افرادی که در برزیل تجارت می کنند باید از قوانین محلی پیروی کنند و جهان مجبور نیست فقط به دلیل ثروتمند بودن ماسک ایدئولوژی افراطی او را تحمل کند.

با این حال، قضات در آن زمان اعلام کردند که در صورت رعایت X در مورد تعلیق بازنگری خواهند داشت. این شرکت در ابتدا گفت که به دلیل غیرقانونی بودن آنها از این کار پیروی نمی کند.

برزیل ششمین بازار بزرگ X در جهان است و طبق داده های پلتفرم Statista، از آوریل (فروردین-اردیبهشت) حدود ۲۱.۵ میلیون کاربر داشت.

در طول این تعلیق، بسیاری از کاربران به پلتفرم‌های رقیب مانند BlueSky و Trades متعلق به متا مهاجرت کردند.

X تا اواسط آگوست نمایندگی قانونی در برزیل داشت، زمانی که تصمیم گرفت دفاتر خود را در این کشور به دلیل احکام دادگاه ببندد، که آن را دستورات سانسور نامید، بدون اینکه کسی را برای پذیرش مسئولیت های قانونی برای شرکت در سطح تعیین کند. یک مکان را تعیین کنید.

این در نهایت به تعلیق X منجر شد و موراس در یک نبرد قانونی حساب های شرکت ماهواره ای Starlink را مسدود کرد تا جریمه های اعمال شده بر X را پوشش دهد.

در اواخر سپتامبر، یک نماینده جدید X منصوب شد و X همچنین گفت که شروع به مسدود کردن حساب های مورد هدف دادگاه کرده است. در اوایل این ماه، این شرکت جریمه های معوقه را پرداخت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا