ورزشی

قلعه‌نویی:از هر نظر آماده بازی با ازبکستانیم/ کشور ما امن است

امیر قلانوی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان در سومین بازی مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا گفت: از حضور در ازبکستان برای همکار خوبم آقای دکتر بسیار خوشحالم. کاتانتز (سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان) برای او آرزوی سلامتی دارم و دعا می کنم هر چه زودتر مشکلش حل شود. درباره بازی هم باید بگویم که فردا بازی بسیار سختی برای هر دو تیم است. اول از همه امیدوارم مسابقه ای باشد که هواداران از دیدن آن لذت ببرند.

وی در ادامه افزود: می دانیم که ازبکستان تیم پرتلاش و با برنامه ای است اما ما هم ایران هستیم و شرایط بسیار خوبی داریم. هر دو تیم با توجه به اینکه همه این گروه (گروه A مرحله سوم مقدماتی جام جهانی قاره آسیا) را آسان می‌دانستند، شش امتیازی شدند، اما معتقدم گروه سختی است. ما افکار تاکتیکی داریم و زیاد در مورد آن صحبت نکنیم. درخواست من از بازیکنانم این است که بتوانند از موقعیت های خود استفاده کنند. ما مستحق زدن گل های بیشتری در دو بازی اخیر بودیم. فردا بازی سخت و فیزیکی داریم و شاید فرصت کمتری برای هر دو تیم باشد. یک تیم موفق تیمی است که تمرکز لازم را داشته باشد و وظایف تاکتیکی خود را با شایستگی انجام دهد.

ایران یکی از امن ترین کشورهای جهان است

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که بازی تیم ملی مقابل قطر کجا برگزار می شود، تصریح کرد: انتظار داشتم در مورد بازی با ازبکستان از من سوال شود! بیایید همه روی بازی فردا تمرکز کنیم. یک نکته را می خواهم بگویم کشور بزرگ ایران و مردم خوبش جزو بهترین های دنیا هستند و ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیاست.

فعلا تمرکز ما بر بازی فردا است تا بازی با قطر

وی در پاسخ به این سوال که با تمام شرایطی که وجود دارد، نظر فنی او درباره میزبانی از قطر چیست، گفت: چندین بازی لیگ برتر و لیگ ۲ آسیا را در کشورمان میزبانی کردیم و هیچ اتفاقی نیفتاد و ما هم نشدیم. . با پرواز از تهران به تاشکند آمدیم. اجازه دهید در مورد بازی قطر و اینکه در آینده کجا برگزار می شود صحبت کنم و حالا روی بازی فردا تمرکز کنیم.

تیم ما از هر نظر آماده رویارویی با ازبکستان است

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه آنها در چند وقت اخیر بازی های زیادی مقابل ازبکستان انجام داده اند و شایعاتی مبنی بر ضعیف بودن خط دفاعی ایران و قوی بودن خط حمله ازبکستان به گوش می رسد، نظرش در مورد بازی با ازبکستان چیست؟ او نشان داد: اگر به دو بازی اخیر دقت کنید، خدا را شکر ایران کلین شیت داشت و من واقعا این سوال را قبول ندارم. ما تنها تیمی هستیم که در این گروه گل نزده ایم و سایر تیم ها گل زده اند. این نشان می دهد که تقریباً سه بازی انجام دادیم، یک بازی با ازبکستان در مرحله قبل و دو بازی در این مرحله کلین شیت کردیم. بنابراین در ساختار دفاعی خیلی خوب عمل کردیم و قبول داریم که ازبکستان بازیکنان بزرگی در خط حمله دارد اما برای این بازیکنان هم برنامه داریم. فوتبال است و هزار اتفاق می افتد اما تیم ما از هر نظر آماده رویارویی با ازبکستان است و با یک بازی خوب و با برنامه به دنبال کسب سه امتیاز هستیم اما نتیجه دست خداست.

فوتبال جایی برای تلاش است نه تنبلی

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: نزدیک به پنج دهه است که به ورزش و فوتبال می پردازم. یک نکته را بگویم، فوتبال محل تلاش است و این تلاش باید باعث لذت تماشاگر شود. برد و باخت چیز دیگری است و به نظر من فرهنگ شعار خوانی جایگاه مناسبی در فوتبال ندارد. فوتبال جایی است که کادرفنی و مسئولان فنی و بازیکنان آن باید تلاش کنند تا یک بازی خوب برگزار کنند که در آن لذت وجود داشته باشد وگرنه برد و باخت تمام می شود.

کشورهای عضو کافا در آینده جزو قدرت های آسیا خواهند بود

قالنویی در خصوص رقابت ایران و ازبکستان که در مسابقات کافا نیز وجود داشت و منجر به صعود دو تیم به فینال آن مسابقات شد، گفت: بسیار خوشحالم که مسابقات کافا برگزار شده است. مطمئناً در سال های آینده کشورهای عضو کافا یکی از قدرتمندترین تیم های فوتبال خواهند بود و در جام ملت های آسیا تعدادی از این تیم ها به مراحل بالاتر صعود کردند. در مسابقات کافای ازبکستان با این تیم بازی کردیم و در رقابت با ازبکستان با ۱۰ بازیکن بازی کردیم و کلین شیت کردیم. امیدواریم مسابقات کافا ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا