ترندهای روز

راز رمز ارز؛ آیا هویت واقعی خالق بیت‌‌کوین فاش شده است؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: یک مستندساز آمریکایی ادعا می کند که راز هویت ساتوشی ناکاموتو را کشف کرده است، اما برنامه نویس کانادایی که با او مصاحبه کرده است این نظریه را رد می کند. این افشاگری ممکن است مانند یک بمب در دنیای ارزهای دیجیتال به نظر برسد.

در مستندی به نام «پول برقی، معمای بیت کوین»، کارگردان کالن هوبک که شب گذشته از شبکه آمریکایی HBO پخش شد، به دنبال آثاری از ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناخته بیت کوین است. بر اساس نتایج او، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو در واقع پیتر تاد، یک برنامه نویس سابق بیت کوین است.

اما این برنامه ساز کانادایی در همان مستند مقابل دوربین این ادعا را تکذیب می کند.

او در مصاحبه ای در لتونی در یک پناهگاه قدیمی جنگ جهانی دوم می گوید: “اگر من جای ساتوشی بودم، توانایی خود را برای اثبات آن از بین می بردم تا هرگز وسوسه شوم آن را ثابت کنم.”

“پس تو ساتوشی نیستی؟” کارگردان دوباره می پرسد. و تاد پاسخ می دهد: “نه، نه، من ساتوشی هستم، ما همه ساتوشی هستیم.”

تاد به خاطر اظهارات طنز خود شناخته شده است و پیش بینی کرده است که روزی بیت کوین بی ارزش خواهد شد. نام او برای عموم مردم و حتی کارشناسان و سایر افراد فعال در حوزه بیت کوین ناشناخته است، زیرا او در لیست افراد مشهوری مانند آدام بک یا نیک سابو که در سایت پلی مارکت بر روی هویت ساتوشی شرط بندی کرده اند نبود. او مدیر علمی پروژه بیت کوین در روزهای اولیه آن بود.

پیتر تاد در شبکه اجتماعی ایکس ضمن شوخی با این اتفاق مدعی شده است که کارگردان به او نگفته است که در این مستند یک ساعت و ۳۰ دقیقه ای به دنبال یافتن و فاش کردن هویت ساتوشی ناکاموتو است.

از اولین صرافی های بیت کوین، این موضوع که سازنده این ارز دیجیتال کیست، همواره اینترنت را به خود مشغول کرده و نظریه ها، جنجال ها و حتی پرونده های قضایی را به همراه داشته است.

در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸، شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به طور مخفیانه یک “کاغذ سفید” یا نقشه راه منتشر کرد که پایه های بیت کوین را با استفاده از “Blockchain” یا “Blockchain” بنا نهاد. بلاک چین یک فناوری غیرمتمرکز ثبت داده است که به جای یک نقطه مرکزی در یک شبکه عمومی ذخیره می شود و دستکاری یا تخریب آن دشوار است. این فناوری در ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم استفاده می شود.

در آن زمان خالق بیت کوین توانست تعداد زیادی از علاقه مندان به رمزنگاری و آزادی را به نام «سایفرپانک» جمع کند. سایفرپانک به افرادی اطلاق می‌شود که از تغییرات اجتماعی برای افزایش یا حفظ حریم خصوصی افراد با استفاده از فناوری‌های رمزنگاری و حفظ حریم خصوصی حمایت می‌کنند.

در سال ۲۰۱۰، ساتوشی ناکاموتو ناگهان ناپدید شد بدون اینکه اثری از خود باقی بگذارد.

در سال ۲۰۱۴، روزنامه نگاران مجله نیوزویک فکر کردند که ساتوشی ناکاموتو، خالق این سیستم پولی مبتنی بر رمزنگاری را در کالیفرنیا پیدا کرده اند. اما او فقط یک فیزیکدان منزوی ژاپنی الاصل بود که به طور کامل خالق بیت کوین را انکار می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا