اخبار اقتصاد ایران

تغییری در پرداخت یارانه‌ها ایجاد نمی‌شود | درباره حامل‌های انرژی و تغییر قیمت آن، تصمیم‌گیری نشد

حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: هیچ تغییری در پرداخت یارانه ها ایجاد نمی شود و درباره حامل های انرژی و تغییر قیمت آن تصمیمی گرفته نشده است.

افق میهن به نقل از ایسنا، حمید پورمحمدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان در جلسه دولت تصویب شد و دستوراتی صادر می شود. پس از اطلاع رسانی

وی یادآور شد: دیروز در مجلس توضیح دادم که دو موضوع اشکال حقوقی دارد. یکی تناسب حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندم کاران. در خصوص مطالبات گندم کاران نیز حدود ۱۲ میلیون تن گندم خریداری شد و قیمتی که دولت باید برای آن بپردازد حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است که تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است که در سال ۹۶ پیش بینی شده بود. قانون بودجه بود و ما برای مازاد مجاز نبودیم. که امروز در جلسه سران قوا با هماهنگی نیروها مطرح می شود.

پورمحمدی تصریح کرد: قرار است به سازمان برنامه مجوز وصول فوری مطالبات گندمکاران به ویژه آنهایی که در مناطق سردسیری هستند و مطالباتشان پرداخت نشده است را بدهند.

پورمحمدی تاکید کرد: در جلسات دولت به لایحه بودجه و ارقام در دولت پرداخته شده است و در کنار آن در جلسات حوزه های اقتصادی دولت و مجلس به بحث و بررسی و جمع آوری دیدگاه ها می پردازیم. همچنین در اسرع وقت با احکام برخورد می کنیم تا لایحه بودجه را در موعد مقرر تقدیم مجلس کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارکنان به گونه ای انجام می شود که هم افزایش حقوق و هم انصاف را در پرداخت مد نظر داشته باشیم. میزان افزایش حقوق ۲۰ درصد است اما معافیت حقوق بگیرانی که کمترین حقوق را دریافت می کنند ۱۰۰ درصد افزایش می یابد. کسانی که ۱۲ میلیون تومان حقوق می گرفتند و از مالیات معاف بودند تا ۲۴ میلیون تومان پرداخت می شود. کسانی که تا سقف ۲۴ میلیون تومان درآمد دارند از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی ادامه داد: همچنین دولت برای اجرای قانون جوانان و جمعیت پرداختی خواهد داشت که حدود هشت درصد به پرداختی های دولت اضافه می شود و کسانی که در قانون جوانان و جمعیت ذکر شده اند از آن بهره مند می شوند. بر این اساس میانگین پرداختی دولت ۲۸ درصد خواهد بود. و در صورت احتساب معافیت هایی که داده شده بیش از ۳۰ درصد خواهد بود.

پورمحمدی همچنین تصریح کرد: تغییری در پرداخت یارانه ها ایجاد نمی شود و در مورد حامل های انرژی و تغییر قیمت آن نیز تصمیمی گرفته نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا