اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/20

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، پس از انتشار اطلاعاتی درباره کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده، قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت. در همین حال، فعالان بازار منتظر گزارش شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا برای سرنخ های بیشتر در مورد سیاست های پولی بانک مرکزی این کشور هستند.
قیمت طلا امروز با ۰.۶۱ درصد افزایش به ۲۶۴۵ دلار و ۷۹ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۸۹ درصد افزایش به ۲۶۶۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.
ارزش دلار که در دو ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده بود، کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرد.

داده‌های منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و ادعاهای بیکاری در هفته منتهی به ۵ اکتبر ۲۵۸,۰۰۰ افزایش یافت، در حالی که تخمین‌ها از افزایش ۲۳۰,۰۰۰ بود اکنون همه تحلیل‌گران منتظر اطلاعات در مورد قیمت تولیدکننده هستند. ایندکس که امروز منتشر می شود. اگر این شاخص کمتر از حد انتظار باشد، قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.
از نظر فنی، قیمت طلا در کوتاه مدت به ۲۶۵۷ دلار خواهد رسید و در صورت فراتر رفتن از این سطح، رکوردهای جدیدی به ثبت خواهد رسید.
اکنون ۸۴.۴ درصد از بازارها انتظار دارند که نرخ ها را ۲۵ واحد پایه در نشست نوامبر کاهش دهند و ۱۵.۶ درصد انتظار دارند که نرخ ها بدون تغییر باقی بماند.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
تشدید جنگ در خاورمیانه با افزایش تمایل به فلز گرانبها به عنوان پناهگاه امن، به نفع طلا خواهد بود.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۳۱.۵۲ دلار و پلاتین با ۰.۶۷ درصد افزایش به ۹۷۸.۶۶ دلار رسید.
انتهای پیام/۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا