اقتصاد جهان

بلومبرگ: ایران خواستار افزایش قیمت نفت صادراتی به چین شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بلومبرگ، ایران نفت خود را با تخفیف کمتری نسبت به نفت برنت به خریداران چینی عرضه می کند. فروشندگان ایرانی قصد دارند نفت خود را با قیمت بالاتر به پالایشگاه های مستقل در چین بفروشند.
پالایشگاه های خصوصی چین خریداران اصلی نفت تحریم شده ایران هستند و هر دو طرف روابط تجاری قابل قبولی در این زمینه دارند. ایران نفت خام خود را به این پالایشگاه ها می فروشد، پالایشگاه هایی که به دلیل تحریم ها به سختی خریدار در سراسر جهان دارند.

پس از اعمال تحریم های جدید علیه نفت ایران در سال ۲۰۱۸، چین همچنان خریدار نفت این کشور است و گفته است که از تحریم های یکجانبه آمریکا حمایت نمی کند.
اما به گفته منابع بلومبرگ، اخیراً اختلافاتی بین فروشندگان ایرانی و خریداران چینی به وجود آمده است زیرا ایران قصد دارد قیمت نفت خام خود را یک دلار در هر بشکه افزایش دهد.
ایران در معاملات تجاری اخیر خود نفت خام سبک را با قیمت ۳ دلار و ۵۰ سنت زیر شاخص نفت برنت و نفت سنگین را در حدود ۷ دلار و ۵۰ سنت کمتر از شاخص برنت عرضه کرده است.
به نظر می رسد تشدید تنش ها در خاورمیانه یکی از دلایل افزایش قیمت نفت در این کشور بوده است.
ایران و چین در اوایل سال جاری بر سر قیمت نفت اختلاف داشتند. پالایشگاه های مستقل چین خرید نفت خام ایران را در ماه فوریه به تعویق انداختند زیرا ایران خواستار قیمت ها و پرداخت های بالاتر قبل از تحویل بود. این اختلاف در نهایت به نفع فروشندگان ایرانی حل شد.
انتهای پیام/۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا