فناوری

«روبوتاکسی»؛ ایلان ماسک از محصول جدید تسلا رونمایی کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

شرکت خودروسازی تسلا پنجشنبه شب از محصول جدید خود با نام «روبوتاکسی» رونمایی کرد.

با این حال، طرفداران برند تسلا و خودروهای برقی آن باید حداقل تا سال ۲۰۲۶ برای عرضه «Robotaxis» در بازار صبر کنند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در مراسم رونمایی از «Robotaxis» گفت: این خودروی مجهز به هوش مصنوعی نه پدال دارد و نه فرمان. وی ابراز اطمینان کرد که پیشرفت تسلا در زمینه تولید خودروهای خودران به سطحی رسیده است که سایر خودروها نیازی به دخالت انسان ندارند.

تسلا نه سال پیش فروش نرم افزار خودروهای خودران را آغاز کرد، اما در مورد قابلیت اطمینان آن تردیدهایی وجود دارد.

ایلان ماسک گفت که محصول جدید تسلا به سطح خودرانی کامل تحت نظارت تا سطح خودران بدون نیاز به نظارت رسیده است. به گفته وی، مسافران «روبوتاکسی» می توانند پس از نشستن در این خودرو به خواب رفته و با رسیدن خودرو به مقصد از خواب بیدار شوند.

ایلان ماسک اضافه کرد که تسلا انتظار دارد قیمت “Robotaxis” کمتر از ۳۰۰۰۰ دلار باشد.

مدیرعامل تسلا همچنین در مورد زمان عرضه “Robotaxis” به بازار از سال ۲۰۲۶ صحبت کرد اما سپس اضافه کرد که این محصول قبل از سال ۲۰۲۷ به بازار خواهد آمد.

تسلا به شرکت کنندگان در رویداد راه اندازی “Robotaxis” این فرصت را داد تا از حدود ۲۰ خودرو از این مدل در محل استفاده کنند. با این حال، شرکت کنندگان تنها در استودیو محل رونمایی از این محصول جدید فرصت استفاده از “Robotaxis” را داشتند و خودروهای جدید تسلا وارد خیابان های اطراف محل برگزاری مراسم در لس آنجلس نشدند.

در پی کاهش فروش خودروهای برقی قدیمی ساخت تسلا، اکنون ایلان ماسک در تلاش است تا این شرکت را بیشتر به عنوان یک شرکت فعال در زمینه صنعت هوش مصنوعی و رباتیک معرفی کند.

ایلان ماسک از پنج سال پیش در مورد عرضه یک خودروی کاملاً خودران صحبت کرده است که به گفته او به صاحبان آن اجازه می دهد تا در زمانی که از آن استفاده نمی کنند، با استفاده از آن به عنوان تاکسی درآمد کسب کنند. با این حال، او اکنون اعتراف می کند که پیش بینی هایش از سال ۲۰۱۹ بیش از حد خوش بینانه بوده است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا