فرهنگ و هنر

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳


افق میهن –

در این گزارش از وضعیت بازار سهام در هفته سوم مهر ماه ۱۴۰۳ و پیش بینی روز شنبه بورس پرداخت شده است.

کاهش ۸۰۰۰ واحدی شاخص بورس در معاملات رپ روز شنبه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز (شنبه چهاردهم). مهر) با افت هشت هزار و ۱۲۳ واحدی به ارتفاع دو میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۹۶ واحد رسید.

در این روز شاخص هم وزن با یک هزار و ۱۵ واحد کاهش به رقم ۶۹۹ هزار و ۳۸۷ واحد رسید و شاخص هم وزن با ۵۴۱ واحد کاهش به رقم ۳۷۲ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

معامله گران بورس تهران روز شنبه با انجام بیش از ۸۴ نوبت معاملاتی به ارزش ۴۳ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال، بیش از ۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون سهم و اوراق مالی داد و ستد کردند.

نمادهای «فولاد، فملی، حکمتی، فارس، شستا، پارسان و وغدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

در این روز شاخص کل فرابورس ایران نیز با افت ۳۱ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۹۹ واحد رسید.

معامله گران فرابورس با انجام ۵۶ هزار و ۱۹۵ نوبت معاملاتی بیش از دو میلیارد و ۵۱ میلیون سهم و اوراق بهادار معامله کردند.

همچنین نمادهای «آریا، فزار، فسبا، هرمز، ارفع، سپیدار، فقیر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص FBA داشتند.

شاخص بورس در روز یکشنبه ۵ هزار واحد افت کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز یکشنبه ۱۵ مهر) با افت پنج هزار و ۵۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۵۷ واحدی قرار گرفت.

روز یکشنبه شاخص هم وزن با ۷۴۵ واحد کاهش به رقم ۶۹۸ هزار و ۶۵۴ واحد و شاخص هم وزن با ۳۹۷ واحد کاهش به رقم ۳۷۲ هزار و ۵۷۷ واحد رسید.

در این روز معامله گران با انجام بیش از ۴۷ نوبت معاملاتی به ارزش ۱۸ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال بیش از یک میلیارد و ۸۲۵ ​​میلیون سهم و اوراق مالی در بورس اوراق بهادار تهران داد و ستد کردند.

نمادهای «فولاد، فملی، نوری، پارسان، فارس، شاهدیس و هخشتی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

روز یکشنبه شاخص کل فرابورس ایران نیز با افت ۲۸ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۷۱۱ واحد رسید.

معامله گران فرابورس با انجام ۳۹ هزار و ۸۳۱ نوبت، بیش از یک میلیارد و ۵۵۱ میلیون سهم و اوراق بهادار داد و ستد کردند.

همچنین نمادهای «آریا، فزار، سپیدار، الخت، هرمز، بجههرم و حسینه» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص OSE داشتند.

شاخص بورس در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز (دوشنبه ۱۶ مهر) با افت هفت هزار و ۷۶۷ واحدی در ارتفاع دو میلیون و ۹۳ هزار و ۹۹۱ واحدی قرار گرفت.

شاخص هم وزن با یک هزار و ۶۳۱ واحد کاهش به عدد ۶۹۷ هزار و ۲۳ واحد رسید و شاخص هم وزن با ۸۶۹ واحد کاهش به رقم ۳۷۱ هزار و ۵۰۳ واحد رسید.

معامله گران بورس تهران روز دوشنبه با انجام بیش از ۲۱۱ نوبت معاملاتی به ارزش ۴۷ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال، بیش از ۶ میلیارد و ۷۳۷ میلیون سهم و اوراق بهادار داد و ستد کردند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، ویملت، شستا، نوری و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

در این روز شاخص کل فرابورس ایران نیز با افت ۵۶ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۱۵ واحد رسید.

معامله گران فرابورس با انجام ۱۰۹ هزار و ۱۷۱ نوبت معاملاتی بیش از هشت میلیارد و ۴۵ میلیون سهم و اوراق بهادار معامله کردند.

همچنین نمادهای «کگر، فسبا، وسپهر، سامان، فقیر، الخت، فهجان» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص اوبا داشتند.

شاخص بورس روز سه شنبه سبز شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز سه شنبه ۱۷ مهر با سه هزار و ۴۲۲ واحد افزایش به ارتفاع دو میلیون و ۹۷ هزار و ۳۷۳ واحد رسید.

در این روز شاخص هم وزن با ۵۳۱ واحد کاهش به رقم ۶۹۶ هزار و ۴۹۱ واحد و شاخص هم وزن با ۲۸۳ واحد کاهش به رقم ۳۷۱ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.

معامله گران بورس تهران روز سه شنبه با انجام بیش از ۲۰۲ نوبت معاملاتی به ارزش ۴۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال، بیش از ۶ میلیارد و ۴۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی داد و ستد کردند.

نمادهای «فملی، فولاد، فارس، نوری، شپدیس و کچاد» بیشترین تأثیر مثبت و نماد «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

روز سه شنبه شاخص کل فرابورس ایران نیز با افت ۲۳ واحدی به رقم ۲۱ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۷۶ واحد رسید.

همچنین معامله گران در فرابورس با انجام ۱۰۲ هزار و ۴۷۸ نوبت معاملاتی بیش از ۳ میلیارد و ۹۸۲ میلیون سهم و اوراق مالی را معامله کردند.

نمادهای «آریا و منتخب» بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «فزار، شوان، سپهر و سامان» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص FBA داشتند.

رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس در روز چهارشنبه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز چهارشنبه ۱۸ مهر با افزایش دو هزار و ۴۵۳ واحدی به ارتفاع دو میلیون و ۹۹ هزار و ۸۳۶ واحدی رسید.

در جریان معاملات روز، شاخص هم وزن با ۲۳۵ واحد افزایش به رقم ۶۹۶ هزار و ۷۳۲ واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با ۱۲۵ واحد افزایش به رقم ۳۷۱ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.

معامله گران بورس تهران روز چهارشنبه با انجام بیش از ۱۷۳ نوبت معاملاتی به ارزش ۶۵ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال، بیش از ۲۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون سهم و اوراق مالی معامله کردند.

در این روز نمادهای «فملی، فارس، نوری، وغدیر و شاهدیس» بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «شپنا و شبندر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

روز ۱۸ مهر در ماه ۱۴۰۳ شاخص کل ارز ایران نیز با افت شش واحدی به رقم ۲۱ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۹۱ واحد رسید.

لازم به ذکر است در این روز معامله گران با انجام ۹۰ هزار و ۴۷۳ نوبت معاملاتی بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۵ میلیون سهم و اوراق بهادار معامله کردند.

در روز چهارشنبه نمادهای «حسینه و آریا» بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «مارون، فذر، شوان، کهگر و سپهر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

پیش بینی بازار سهام در روز شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳

معاملات بورس از ابتدای هفته سوم مهر تحت تأثیر ریسک های سیستماتیک قرار گرفت و محدودیت ۱ درصدی دامنه نوسان نتوانست از افزایش عرضه جلوگیری کند. این موضوع باعث شد بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شود.

گزارش کردن افق میهنکندل هفتگی شاخص کل بسته شد و مشخص شد با وجود دامنه نوسان ۱ درصدی، میانگین قیمت سهام بزرگ بازار در هفته سوم مهر ماه ۱۴۰۳ کاهش یافته است; به طوری که شاخص کل طی پنج روز کاری هفته جاری با کاهش ۰.۸۳ درصدی از موجودی ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار واحدی در پایان هفته گذشته به ۲ میلیون و ۹۷ هزار واحد در پایان بورس در روز چهارشنبه ۱۸ رسید. مهر رسیده است

این روند در سهم های خرد بازار نیز مشاهده شد و شاخص هم وزن در این هفته با کاهش حدود ۰.۵ درصدی به رقم ۶۹۶ هزار واحد رسید.

میانگین حجم معاملات خرد به ۴.۶ میلیارد سهم رسید

در پنج روز معاملاتی هفته سوم مهرماه، میانگین حجم روزانه خرده فروشی سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری مشترک به ۴.۶ میلیارد سهم رسید.

میانگین ارزش معاملات خرد به ۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان رسید

کاهش حجم معاملات همچنین باعث کاهش میانگین ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های صاحبان سهام شد. به طوری که میانگین هفتگی این رقم دو هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان است.

۱.۴ پول واقعی از بازار سهام حذف شد

در نهایت باید گفت که شدت روند نزولی سهام بازار، تراز واقعی هفتگی را منفی کرد و طی پنج روز کاری بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان پول واقعی از سهام، حق تقدم برداشت شد. و صندوق های سرمایه گذاری مشترک این روند در روز دوشنبه بدتر از سایر روزهای هفته بود و بیش از ۶۹۰ میلیارد تومان پول از بورس خارج شده بود.

پیش بینی بازار سهام فردا

الناز جمالی کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به ورود ایران به مناقشات خاورمیانه، معاملات بورس تهران تا امروز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت و برخلاف بازارهای موازی در راه بود. افزایش یافته و برخلاف جهت گیری بازار سهام با رشد قابل توجهی مواجه است.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر میانگین ارزش معاملات خرد و سهام به مرز ناامیدکننده هزار میلیارد تومان رسیده و حتی در این روزها شاهد خروج پول واقعی از بورس بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: در معاملات هفته جاری شاهد بهبود تقاضا و کاهش ریسک سیستماتیک بورس بودیم به طوری که با وجود اینکه شاخص بورس تهران محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰۰ را از دست داده بود. ۱۰۰ هزار واحد اما رشد نسبی تقاضا در بین سالمندان و جمع شدن رتبه های فروش این گروه باعث شد تا بورس تهران بار دیگر با خرید سهامداران به مرز دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد برسد.

بورس اوراق بهادار ۲۱ مهر آیا ماه ۱۴۰۳ صعود می کند؟

گزارش کردن افق میهنبا توجه به اخبار مختلف سیاسی و ریزش بورس در هفته جاری، احتمال وقوع این روند در هفته گذشته وجود دارد مهر ماه ۱۴۰۳ نیز پاییز خواهد بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا