ترندهای روز

مطالعه‌ای جدید معمای خاستگاه و محل دفن کریستف کلمب را برای همیشه حل کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

یورو نیوز: اخیراً یک مطالعه علمی جدید معمای محل دفن این ملوان ایتالیایی و کاشف قاره آمریکا را که برخی او را جاده هموار استعمار و برده داری می دانند، فاش کرد.

نتایج این تحقیق در مستندی به نام «DNA Columbus: The True Descent» ساخته یک کارگردان اسپانیایی به تفصیل شرح داده شده است.

آنچه در این مستند ارائه می شود احتمالاً معمای چند صد ساله نزول کریستف کلمب و محل دفن نهایی او را به طور قطع و برای همیشه حل کرده است.

مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه گرانادا و به دنبال آزمایش انجام شده است، تحقیقاتی انجام شده است که نشان می دهد بخشی از بقایای بقایای کریستف کلمب، دریانورد و کاشف مشهور قاره آمریکا، در کلیسای جامع سویل دفن شده است.

با تجزیه و تحلیل و بررسی های انجام شده بر روی تکه های کوچک استخوان بقایای مدفون و مقایسه آن با دی به عنوان یکی از نوادگان دریانورد کریستف کلمب، دانشمندان موفق شدند با “قطعیت کامل” تایید کنند که محل دفن نهایی این دریانورد و کاشف مشهور اسپانیا است.

به این ترتیب این کشف به نوعی به بحث ها و گمانه زنی های طولانی در مورد مکان مقبره کریستف کلمب پایان می دهد.

دکتر خوزه آنتونیو لورنته، متخصص و استاد پزشکی قانونی در دانشگاه گرانادا، که محقق اصلی این پروژه مطالعاتی است، می‌گوید: «این کشف نقطه عطفی در تحقیقات تاریخی است و پاسخی قطعی به یک سن سوال قدیمی.”

وی می افزاید: اکنون با اطمینان کامل می توان گفت که کریستف کلمب در کلیسای جامع سویل به خاک سپرده شده است.

کریستف کلمب در سال ۱۵۰۶ در وایادولید اسپانیا درگذشت و پس از دفن در این شهر، جسد او طی سال ها چندین بار از مکانی به مکان دیگر منتقل شد و سرانجام در سال ۱۸۹۸ برای همیشه در سویل به خاک سپرده شد.

با این حال، یک تابوت سربی حاوی استخوان‌هایی که گمان می‌رود متعلق به کریستف کلمب باشد، در جمهوری دومینیکن در سال ۱۸۷۷ کشف شد که اوضاع را پیچیده‌تر کرد.

قرار است جزئیات یافته های مطالعه جدید انجام شده توسط محققان دانشگاه گرانادا در روز شنبه ۱۲ اکتبر در قالب مستندی با عنوان “DNA Columbus: The True Descent” از شبکه تلویزیونی دولتی اسپانیا TVE پخش شود.

این مستند به کارگردانی رجیس فرانسیسکو لوپز بر اساس ۲۰ سال تحقیق علمی و تاریخی و با راهنمایی خوزه آنتونیو لورنته، متخصص و استاد پزشکی قانونی دانشگاه گرانادا ساخته شده است و همچنین اصل و نسب واقعی این معروف را آشکار می کند. ملوان ایتالیایی

نظریه رایج این است که کریستف کلمب در جنوا ایتالیا به دنیا آمد. با این حال، سایر کشورهای اروپایی از جمله پرتغال، ایرلند، سوئد و کرواسی نیز مدعی شده اند که زادگاه کریستف کلمب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا