بانک و بیمه

تحلیل دلار نیوزیلند

سومیا شورابی; بازار: تورم ایالات متحده در ماه سپتامبر بالاتر از انتظارات بود و شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) 2.4 درصد به صورت سالانه افزایش یافت که از ۲.۵ درصد در ماه قبل افزایش داشت.

شاخص خالص قیمت مصرف کننده، که رشد قیمت مواد غذایی و انرژی را حذف می کند، نیز در ماه سپتامبر ۳.۳ درصد افزایش یافت و از پیش بینی ۳.۲ درصد پیشی گرفت. این گزارش تورمی قوی تر از حد انتظار، دلار آمریکا را تقویت کرده و سود جفت ارز NZD/USD را محدود کرده است.

با این حال، خبر خوب این است که بعید است این افزایش جزئی در رشد قیمت در ماه سپتامبر مانع از کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری شود، اما احتمال کاهش ۰.۵۰ درصدی پس از گزارش مشاغل قوی در ایالات متحده در کشاورزی وجود ندارد. ناپدید شد. بر اساس ابزار FedWatch، بازارها اکنون ۸۳.۳ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه نوامبر را دارند.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که انتظار دارد با کاهش فشارهای تورمی و ثبات اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ بهره را کاهش دهد، در حالی که آستین گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت، نرخ بهره در سال آینده چندین بار کاهش خواهد یافت. به گفته وی، تورم نزدیک به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است.

با این حال، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، پیشنهاد کرده است که در صورتی که داده های اقتصادی با اهداف فدرال رزرو مطابقت نداشته باشد، کاهش نرخ بهره در ماه نوامبر ممکن است به تعویق بیفتد.

از سوی دیگر، در نیوزلند، سیاست کاهش نرخ بهره بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) می تواند از افزایش کوتاه مدت جفت ارز NZD/USD جلوگیری کند. بازارها بر روی کاهش بیشتر نرخ در ماه نوامبر شرط بندی می کنند، با سوآپ ها کاهش ۰.۴۵ درصدی بیشتر.

با این حال، توسعه مثبت اقتصاد چین می تواند به عنوان یک عامل حمایت کننده برای دلار نیوزیلند عمل کند، زیرا چین شریک تجاری مهم نیوزیلند است و بهبود وضعیت اقتصادی چین تأثیر مثبتی بر اقتصاد نیوزلند خواهد داشت.

پیش بینی دلار نیوزلند

جفت ارز NZD/USD پشتیبان ۰.۶۰۷۰ دلار را پیدا کرد و برای احیای روند صعودی به بالاتر رفت. اکنون صعودی بیشتر انتظار می رود و اولین هدف روند صعودی سطح ۰.۶۱۴۰ دلار است. توجه داشته باشید که عبور از این سطح می تواند راه را برای افزایش ۰.۶۲۲۸ دلار هموار کند. تا زمانی که قیمت بالای ۰.۶۰۷۰ دلار باقی بماند، روند صعودی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا