اخبار اقتصاد ایران

جزئیات ثبت‌نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی | عدم استفاده از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته

جزئیات ثبت نام و پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد و مراحل ثبت نام به قید قرعه انجام می شود.

افق میهن محمد اسدی رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت وگو با تسنیم در خصوص سومین مرحله ثبت نام وام ۳۰ میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی اظهار داشت: با توجه به تغییرات ایجاد شده در با مدیریت سازمان تامین اجتماعی به زودی نشستی با مسئولان این سازمان برگزار خواهد شد. برگزار و زمان ثبت نام مرحله سوم مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان از طریق سایت کانون بازنشستگی انجام می شود، افزود: نیازی به حضور بازنشستگان برای ثبت نام نیست، زیرا اسامی آنها در مراکز موجود است و مراحل ثبت نام انجام می شود. به صورت قرعه کشی انجام شود شرایط دریافت وام با توجه به سهمیه استان ها و تعداد متقاضیان تعیین خواهد شد.

اسدی بیان کرد: طی سال جاری ۸۰ هزار وام قرض الحسنه در دو مرحله به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده و در مرحله سوم به ۴۰ هزار بازنشسته ۳۰ میلیون تومان وام اعطا می شود.

رئیس مرکز عالی بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه داد: در صورت تایید درخواست، پیامکی از سوی سازمان تامین اجتماعی برای متقاضیان ارسال می شود و همانطور که گفته شد نیازی به پیگیری حضوری و مراجعه به دفاتر نیست. .

وی به روند قرعه کشی مربوط به پرداخت وام به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت تعداد وام نسبت به تعداد متقاضیان، ثبت نام وام از طریق قرعه کشی انجام می شود و وام ها بر اساس جمعیت شهرستان ها توزیع می شود. بازنشستگان هر استان و قرعه کشی برای تعیین مشمولان برگزار می شود. .

اسدی بیان کرد: این وام با همکاری بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی توزیع می شود و ۵۰ درصد تامین مالی آن از طریق این بانک انجام می شود. تخصیص وام ها نیز بر اساس زمان بندی خواهد بود.

شرایط ثبت نام و دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان به شرح زیر است:

سابقه بیمه: متقاضیان باید حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند.

سن: متقاضیان باید بین ۵۰ تا ۷۸ سال سن داشته باشند.

وضعیت حساب بانکی:

بدون مسدود کردن حساب

عدم وجود بدهی معوق به سیستم بانکی کشور

نداشتن سابقه چک برگشتی

مالکیت تلفن همراه: تلفن همراه باید به نام متقاضی ثبت شود.

عدم استفاده از امکانات مشابه در سه سال گذشته.

موجودی حساب: داشتن حداقل ۱۰۰ هزار تومان در حساب بانکی الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا