اقتصاد جهان

ماسک از روبوتاکسی رونمایی کرد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نمونه اولیه رباتاکسی این خودروساز برقی را به نمایش گذاشت. این خودروی جدید قرار است تا دو سال آینده به بازار عرضه شود.

تاکسی بدون راننده با نام Cybercube روز پنجشنبه در استودیو برادران وارنر در لس آنجلس رونمایی شد.

به گفته ماسک، انتظار می رود این خودرو که دارای دو در بال مرغ دریایی است و فرمان یا پدال ندارد، در سال ۲۰۲۶ به تولید انبوه برسد و قیمت آن کمتر از ۳۰ هزار دلار باشد.

ماسک همچنین در مراسم رونمایی رباتاکسی خودروی جدید تسلا روبووان را معرفی کرد.

او به حضار گفت: «خب، من تمایل دارم کمی نسبت به بازه‌های زمانی خوش‌بین باشم، اما در سال ۲۰۲۶ یا قبل از سال ۲۰۲۷، اجازه دهید اینطور بیان کنم.

این میلیاردر آمریکایی تاکید کرد که این خودرو که “بسیار برای حمل و نقل خودران بهینه شده است” در نهایت هزینه کارکرد آن ۰.۲۰ دلار در هر مایل خواهد بود زیرا برای شارژ کردن به پریز برق نیاز ندارد.

ماسک همچنین قول داد که تجربه سواری تسلا را به یک سواری ایمن و تحت نظارت تبدیل کند که به مردم اجازه می‌دهد «در مقصد خود بخوابند و بیدار شوند».

در موضوع ایمنی، میلیاردر آمریکایی انتقال به خودروهای خودران را با تغییر از آسانسورهای دستی به آسانسورهای خودکار مقایسه کرد.

چهار سال پیش، تسلا شروع به آزمایش نسخه بتا نرم افزار رانندگی خودکار خود (FSD) کرد که آخرین نسخه فناوری Autopilot است. با این حال، این ویژگی توسط تنظیم کننده های فدرال ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته است.

اوایل سال جاری، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه وزارت حمل و نقل ایالات متحده اعلام کرد که پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر ۲۰ تصادف خودروهایی که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را نصب کرده بودند، تحقیقاتی را آغاز کرده است. تسلا نیز یک بار این خودروها را فراخوانی کرده است.

آمریکا، ماشین، آمریکا، ماشین،

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا