بانک و بیمه

۳۶.۶ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی گزارش داد: اول فروردین ماه تا ۲۱ مهر در این ماه ۳۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در برابر صادرات و خدمات اختصاص یافت.

در این مدت ۷ میلیارد و ۹۸۹ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار برای کالاهای تجاری، ۸۶۰ میلیون دلار برای خدمات و ۸ میلیارد و ۱۲۱ میلیون دلار برای واردات و صادرات اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ۶ میلیارد و ۲۲۷ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است.

گفتنی است، بانک مرکزی در مجموع ۷ میلیارد و ۹۸۹ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر اختصاص داده است.

این گزارش حاکی از آن است که در این مدت ۱۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و ۸ میلیارد و ۱۲۱ میلیون دلار برای واردات و صادرات تخصیص داده شده است که در مجموع ۲۷ میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار برای بخش‌ها بوده است. گرفته شده است

تامین ارز “صنعت حمل و نقل و خودرو” معادل دو میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار، “صنعت معدن” معادل ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون دلار، “ماشین آلات و تجهیزات تولید” معادل یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون دلار، “صنعت و تجهیزات، برق”. و الکترونیک». معادل دو میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» معادل دو میلیارد و ۶۰ میلیون دلار، «نساجی و پوشاک» معادل ۹۹۰ میلیون دلار است. این گروه های صنعتی همچنین شامل یک میلیارد و ۸۶۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۶۷ میلیون دلار، ۲۸۱ میلیون دلار، ۶۸۳ میلیون دلار، ۵۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز بیست و یکم است. مهر این ماه دریافت کرد.

همچنین تا ۲۱ ام مهر در این ماه سایر صنایع ۷ میلیارد و ۵۵۴ میلیون دلار ارز و بیش از ۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا