ورزشی

ام‌باپه دیگر گران‌ترین فوتبالیست جهان نیست

به روز رسانی ارزش بازیکنان فوتبال توسط سایت ترانسفر مارکت انجام شد و حالا می توان با اطمینان نتایج را خلاصه کرد. فهرست برترین بازیکنان جهان از نظر ارزش بازیکن نشان می دهد که هلند و وینیسیوس از امباپه پیشی گرفته اند.















بازیکن باشگاه قیمت (یورو)
ارلینگ هالند منچستر سیتی ۲۰۰ میلیون
وینیسیوس جونیور رئال مادرید ۲۰۰ میلیون
جود بلینگهام رئال مادرید ۱۸۰ میلیون
کیلیان امباپه رئال مادرید ۱۸۰ میلیون
لامینا یامال بارسلونا ۱۵۰ میلیون
فیل فودن منچستر سیتی ۱۵۰ میلیون
بوکایو ساکا آرسنال ۱۴۰ میلیون
فلورین ویرتس بایر لورکوزن ۱۳۰ میلیون
جمال موسیالا بایرن مونیخ ۱۳۰ میلیون
فدریکو والورده رئال مادرید ۱۳۰ میلیون
رودری منچستر سیتی ۱۳۰ میلیون

امباپه دیگر در بین ستاره های برتر نیست

در حالی که رونالدو و مسی کم کم صحنه را ترک می کنند، به سرعت جایگزین هایی برای این دو فوق ستاره پیدا شده است. ارلینگ هالند مهاجم نروژی و کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی به عنوان جایگزین رونالدو و مسی در نظر گرفته شدند. هر دو به سرعت پیشرفت کردند، گل زدند و جام های زیادی کسب کردند. انتخاب بهترین ها در بین آنها (مثل رونالدو و مسی) به سادگی امکان پذیر نبود.

با این حال، اکنون همه چیز تغییر کرده است. این بازیکن ۲۴ ساله نروژی اکنون ۲۰۰ میلیون یورو ارزش دارد. در حالی که ۱۸۰ میلیون یورو برای امباپه ۲۵ ساله باقی مانده است و حالا وینیسیوس توانسته از او پیشی بگیرد. همین دو سال پیش ارزش وینیسیوس ۱۲۰ میلیون یورو و امباپه ۱۶۰ میلیون یورو بود. ستاره برزیلی کم کم به پیشرفت خود ادامه داد و حالا به هلند رسیده است. در واقع دوتایی هالند-امباپه در حال تبدیل شدن به دوتایی هالند-وینیسیوس هستند.

نابغه رئال مادرید در سیاست نقل و انتقالات

جدول بالا به وضوح باشگاه های برتر جهان را نشان می دهد. رئال مادرید از نظر تعداد بازیکنان ارزشمند از همه جلوتر است. در واقع رئال مادرید هفت بازیکن در تیم خود دارد که ۱۰۰ میلیون یورو یا بیشتر ارزش دارند. نکته قابل توجه این است که فلورنتینو پرس برای همه این بازیکنان کمی بیش از ۳۰۰ میلیون هزینه کرده است و برخی بازیکنان مانند کیلیان امباپه یا فدریکو والورده حتی به صورت رایگان به رئال مادرید پیوسته اند!

در نهایت، به روز رسانی بازار نقل و انتقالات ثابت می کند که هر چقدر انگلیس تلاش کند، ستاره های اصلی همچنان در اسپانیا زندگی می کنند. منچسترسیتی و آرسنال به طور جدی در حال شکستن این روند هستند، اما هنوز تا رسیدن به رئال و بارسا فاصله دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا