اخبار بورس

قیمت نفت کاهش یافت علی‌رغم نگرانی‌ها از اختلال در عرضه

ثبات در بازار جهانی نفت؛

قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت، اگرچه نگرانی‌ها در مورد اختلالات عرضه همچنان ادامه دارد، زیرا معامله‌گران تأثیر طوفان میلتون بر تولید نفت ایالات متحده و تنش‌های جاری در خاورمیانه را ارزیابی می‌کنند.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت، اگرچه نگرانی‌ها در مورد اختلالات عرضه همچنان ادامه دارد، زیرا معامله‌گران تأثیر طوفان میلتون بر تولید نفت ایالات متحده و تنش‌های جاری در خاورمیانه را ارزیابی می‌کنند.

در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت برنت با ۰.۵ درصد کاهش به ۷۹.۰۴ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۴ درصد کاهش به ۷۵.۵۶ دلار در هر بشکه رسید.

طوفان میلتون به شدت فلوریدا را درنوردید

در ایالات متحده، طوفان میلتون در فلوریدا ویران کرد و چندین نفر را کشت و برق میلیون ها نفر را قطع کرد.

مقامات هشدار داده اند که ارزیابی کامل میزان خسارت ممکن است چند روز طول بکشد، اما تخریب می تواند مصرف سوخت را در بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده نفت جهان کاهش دهد.

تحلیلگران ING در یادداشتی نوشتند: «بازار منتظر پاسخ احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران است، اگرچه ایالات متحده و کشورهای خلیج فارس به اسرائیل فشار می آورند تا زیرساخت های نفتی را هدف قرار ندهد، اما نمی توان این موضوع را به طور کامل رد کرد.» “

افزایش خطرات در خاورمیانه

با این حال، هر دو شاخص در طول هفته برای دومین هفته متوالی هر کدام حدود یک درصد افزایش را ثبت کردند. بازارهای نفت همچنان با نگرانی از تشدید درگیری های اسرائیل با حماس و حزب الله حمایت می شدند.

این هفته اسرائیل حملات سنگینی به اهداف حزب الله در لبنان انجام داد که احتمال آتش بس را کاهش داد، اگرچه گزارش ها حاکی از آن بود که این گروه در تلاش برای کاهش تنش است.

بازارها نگران هستند که تشدید این درگیری ها بر عرضه نفت در خاورمیانه تأثیر بگذارد.

شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز روز جمعه گفت که تعداد دکل های حفاری در ایالات متحده با دو واحد افزایش به ۴۸۱ دستگاه رسیده است.

محرک اقتصادی بیشتر از چین؟

بازار همچنین با چشم انداز بسته های محرک اقتصادی بیشتر از بزرگترین واردکننده نفت، چین، تحت تاثیر قرار گرفت. پس از اینکه وزیر دارایی چین برای روز شنبه جلسه ای در مورد سیاست های مالی برنامه ریزی کرد.

بازارها تا حد زیادی از اقدامات اعلام شده در اواخر سپتامبر ناامید شدند، اما اکنون انتظار می رود پکن هزینه های جدید ۲ تا ۳ تریلیون یوان (۲۸۰ میلیارد دلار تا ۴۲۰ میلیارد دلار) را در یک کنفرانس خبری که برای ساعت ۱۰ شب به وقت محلی برگزار می شود، اعلام کند.

داده های تولیدکننده تأثیر شاخص قیمت مصرف کننده را کاهش داد

قیمت نفت به دلیل مقاومت نسبی دلار تحت فشار قرار گرفت زیرا شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش یافت و نگرانی ها در مورد کاهش سرعت کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافت. این تاثیر در روز جمعه کاهش یافت زیرا قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده در ماه سپتامبر بدون تغییر باقی ماند و به چشم‌انداز تورم روشن‌تر اشاره کرد و انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده را تقویت کرد.

چشم انداز نرخ های بهره بالاتر در ایالات متحده این نگرانی را ایجاد کرده است که فعالیت اقتصادی ممکن است تحت فشار قرار گیرد، که به نوبه خود باعث کاهش تقاضای سوخت در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان خواهد شد.

این داده ها همچنین نشان داد که ذخایر نفت ایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش یافت، اگرچه این تأثیر محدودی بر قیمت نفت در این هفته داشت.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا