بانک و بیمه

پرداخت ۵.۸ همت غرامت از سوی صندوق بیمه کشاورزی

به گزارش افق میهن وزارت جهاد کشاورزی، «قدرت الله نوری» مجموع خسارت وارده به کشاورزان بیمه شده و بدون بیمه در بخش کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بر اثر عوامل طبیعی و قهری را حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

وی افزود: دو سال است که خسارت وارده در بخش کشاورزی عمدتاً از طریق اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان و تولیدکنندگان پرداخت شده و به کشاورزانی که بر اثر عوامل طبیعی و اجباری کشور خسارت دیده اند، خسارتی پرداخت نشده است. سازمان مدیریت بحران یا هر مرجع دیگری تنها منبعی است که می تواند در این مدت غرامت بدهد.

معاون امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر فقط صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزان بیمه شده خسارت پرداخت می کند.

نوری با تاکید بر افزایش اعتبار صندوق بیمه کشاورزی برای پوشش بیشتر کشاورزان و اجرای برنامه های بیمه ای جدید در بخش کشاورزی، تصریح کرد: بخشی از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به صندوق بیمه اختصاص یافته است. .

وی ادامه داد: بخشی دیگر از پرداخت خسارت از طریق حق بیمه سهم کشاورزان بیش از ۳ میلیارد تومان انجام شد و حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیز با همکاری بانک ارضی انجام شد تا بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم. به موقع

معاون صندوق بیمه کشاورزی خاطرنشان کرد: به طور متوسط ​​نزدیک به ۳۰ درصد بخش کشاورزی تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی است، البته در برخی از زیربخش ها از جمله طیور تقریبا ۹۹ درصد تحت پوشش بیمه این صندوق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا