بانک و بیمه

افزایش ۱۰ درصدی تقاضای بیمه‌

به گزارش افق میهن، در نیمه نخست امسال بیش از ۳۸ میلیون فقره بیمه نامه به ارزش ۲۱۶ میلیارد تومان صادر شد که حاکی از افزایش ۶۰ درصدی حق بیمه تولید و افزایش ۱۵ درصدی خسارت پرداختی در این مدت است.

رشد ۱۰ درصدی صدور بیمه نامه

بر اساس این گزارش در شش ماهه نخست امسال ۳۸.۷ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش ۹.۷ درصدی داشته است.

رشد ۶۰ درصدی حق بیمه تولید

همچنین حق بیمه تولید یا ارزش این بیمه نامه ها ۲۱۶.۸ همات (هزار میلیارد تومان) برآورد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹.۷ درصد افزایش داشت.

۱۵ درصد غرامت بیشتر

تعداد غرامت پرداختی در این مدت ۳۹.۶ میلیون مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان غرامت پرداختی فوق تقریباً ۹۸.۲ همات است که نسبت به شش ماهه اول سال گذشته ۵۴.۷ درصد افزایش داشته است.

کاهش ۱.۵ درصدی نرخ غرامت

نرخ زیان در این دوره ۴۵.۳ درصد است و به همین دلیل نسبت به شش ماهه اول سال قبل ۱.۵ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش افق میهن، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخیرا آمار شش ماهه اول صنعت بیمه در سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد که بر اساس آن بیمه سلامت، بیمه مسئولیت و مازاد بر بیمه عمر (بیمه عمر) و بدنه وسایل نقلیه موتوری بیمه ها از نظر حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در صدر قرار دارند

سهم ۴ حوزه اصلی در بازار بیمه

بر اساس این گزارش، بیمه سلامت ۴۳.۷ درصد از حق بیمه تولیدی را در شش ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده و در مقایسه با سایر حوزه های بیمه ای رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. همچنین میزان خسارت بیمه سلامت در این مدت ۴۳.۸ درصد برآورد شده است.

بیمه مسئولیت و مازاد بر ۲۲ درصد حق بیمه تولید و ۲۷ درصد خسارت در ۶ ماهه نخست امسال در رتبه دوم قرار گرفته است.

همچنین بیمه عمر با ۱۲.۴ درصد حق بیمه تولید و ۱۰ درصد نسبت خسارت و بیمه بدنه وسایل نقلیه موتوری با ۵ درصد حق بیمه تولید و ۹.۲ درصد نسبت خسارت در رتبه های سوم و چهارم سهم بازار بزرگترین شرکت های بیمه در کشور قرار دارند. شش ماهه اول سال جاری

بر اساس این گزارش، سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی در صنعت بیمه به ترتیب ۸۱.۱ درصد و ۷۶.۵ درصد است. البته سهم شرکت‌ها (بخش‌های دولتی و غیردولتی) و بخش‌های بیمه معمولاً در دوره‌های کمتر از یک سال با تغییرات زیادی همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا