اقتصاد جهان

بحران عمیق بوئینگ/ 17 هزار کارمند اخراج می شوند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ با توجه به افزایش تلفات و تلفات این غول هوافضا و همچنین اعتصاب کارکنان خود اعلام کرد که طی ماه های آینده حدود ۱۰ درصد از نیروی کار خود را تعدیل خواهد کرد. نمد در تولید پرفروش ترین هواپیمای خود متوقف شد

بر اساس یادداشتی که کلی اورتبرگ، رئیس و مدیرعامل جدید شرکت روز جمعه منتشر کرد، اخراج ها شامل مدیران و کارکنان عادی می شود. این شرکت تقریباً ۱۷۰۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.

اورتبرگ که دو ماه پیش به عنوان مدیرعامل این هواپیماساز منصوب شد، گفت: شرکت ما در شرایط سختی قرار دارد و چالش هایی که ما با آن روبرو هستیم بسیار دشوار است که بتوان آن را نادیده گرفت.

یک ماه پس از روی کار آمدن او، ۳۳۰۰۰ کارگر و مزدبگیر دست به اعتصاب زدند.

وی افزود: تعداد کارکنان خود را با شرایط مالی خود تنظیم می کنیم و اولویت های خود را به طور دقیق تر تعیین می کنیم.

مدیرعامل این شرکت تاکید کرد: این تصمیم سخت برای اعمال تغییرات ساختاری برای تضمین رقابت پذیری شرکت و تحقق سفارشات مشتریان در بلندمدت اتخاذ شد.

اورتبرگ همچنین افزود که بوئینگ به برنامه توسعه خود برای ۷۷۷ ادامه می دهد

اوایل این هفته، بوئینگ اعلام کرد که شکایتی را به هیئت ملی روابط کار علیه اتحادیه کارگران اعتصابی کارخانه‌های آن در ساحل غربی ارسال کرده است.

این شرکت مدعی شد که اتحادیه بین‌المللی ماشین‌کاران و کارگران هوافضا (IAM) در طول اعتصاب چهار هفته‌ای مذاکره خوبی نداشته و اطلاعات نادرستی درباره وضعیت مذاکرات به اعضای خود ارائه کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا