بانک و بیمه

پیش‌نویس دستورالعمل تعیین سقف اعتباری برای صدور دسته چک تهیه شد

به گزارش افق میهن، رئیس اداره نظارت و تنظیم مقررات بانک مرکزی از تهیه دستورالعمل فنی-عملیاتی برای تعیین سقف اعتبار برای متقاضیان دسته چک خبر داد و گفت: بانک مرکزی این تکالیف قانونی را بدون آسیب رساندن به شرکت ها و فرآیندها اجرا می کند. «تولید در کشور مورد توجه ویژه قرار گرفت.

زهرا پاپی با اشاره به اینکه پیش نویس دستورالعمل تعیین سقف صدور چک ۱۴۰۱ توسط بانک مرکزی تهیه و در شورای پول و اعتبار وقت نیز ارائه شد، گفت: در این دستورالعمل مطابق ماده ۶ و بر اساس ماده ۲۱ قانون اصلاحی صدور چک روش تعیین حد مجاز را مشخص کرد.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات کارشناسی بانک مرکزی، اعضای وقت شورای پول و اعتبار به این نتیجه رسیدند که این سیاست با توجه به ضعف پایه اعتباری در سیستم پرداخت و اعتبار، بنگاه‌ها را با چالش‌های زیادی مواجه خواهد کرد. همچنین توسط رئیس به شورای اسلامی خطاب شد.

با در نظر گرفتن نیازهای نظام اقتصادی و تولیدی کشور

رئیس اداره نظام های نظارتی و نظارتی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بانک مرکزی در این مدت به دنبال اجرای این وظایف بدون تأثیرگذاری بر بنگاه ها و فرآیند تولید در کشور بود، بانک اطلاعات اعتبار و فرآیندهای اعتبارسنجی به طور کامل بازنگری شد. مدل عملیاتی تکلیف تعیین حد بالایی مجاز در حال حاضر برای برنامه ریزی و تصویب آماده می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این الگوی عملیاتی، پیش‌نویس دستورالعمل با در نظر گرفتن دغدغه‌های نظام تجاری و تولیدی کشور در ماه‌های آینده در هیات رئیسه بانک مرکزی پیشنهاد و تصویب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا