ترندهای روز

رمزگشایی راز ملیت کریستف کلمب؛ کاشف آمریکا اهل اروپای غربی و یهودی بود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دانشمندان اسپانیایی پس از آزمایشاتی که دینا در یک مستند تلویزیونی فاش کرد و اعلام کرد کریستف کلمب یک یهودی سفاردی از اروپای غربی است، راز چند صد ساله ملیت کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا را حل کردند.

مستندی “NA کلمب: منشاء واقعی” شامگاه شنبه ۲۱ مهر به مناسبت روز ملی اسپانیا و بزرگداشت ورود این کاشف قرن پانزدهمی به دنیای جدید، از شبکه ملی این کشور پخش شد و به معمای چند صد ساله پیدایش کلمب پاسخ داد.

چندین کشور قبلاً بر سر مبدا و محل دفن نهایی این شخصیت تاریخی که کاوش‌های مالی امپراتوری اسپانیا را از دهه ۱۴۹۰ به بعد رهبری کرد و راه را برای فتح قاره آمریکا از سوی اروپا هموار کرد، اختلاف نظر داشتند.

بسیاری از مورخان این نظریه سنتی را زیر سوال برده اند که کلمب از جنوا ایتالیا آمده است، و نظریه های دیگر از یهودی یا یونانی بودن او گرفته تا باسکی، پرتغالی و حتی بریتانیایی را شامل می شود.

برای حل این معما، محققان با آزمایش نمونه‌های کوچکی از بقایای دفن شده در کلیسای جامع سویل، که مدت‌ها توسط مقامات آنجا به عنوان محل دفن کلمب شناخته می‌شد، تحقیقاتی ۲۲ ساله به رهبری آسیب‌شناس قانونی میگل یورنته انجام دادند.

آنها نتایج به دست آمده را با اقوام و فرزندان شناخته شده کریستف کلمب و یافته های آنها در مستند “دیThe They منتشر شده “NA Columbus: The True Origin” مقایسه کردند.

یورنته با وجود “جزئی” بودن در این زمینه گفت. دین کلمب، این مقدار برای تحقیق “کافی” بود.

او نیز این موضوع را تایید کرد دی«هرناندو کولون» پسر فاتح قاره آمریکا نیز در دسترس بود دینام او با ریشه یهودی سازگار است.

قبل از اینکه «شاهان کاتولیک»، ایزابل و فردیناند، به یهودیان و مسلمانان اسپانیا دستور دهند که به آیین کاتولیک بپیوندند یا کشور را ترک کنند، حدود ۳۰۰۰۰۰ یهودی در اسپانیا زندگی می کردند. پس از این تحولات، بسیاری از آنها در سراسر جهان پراکنده شدند. کلمه سفاردی از «سفاراد» یا اسپانیا در زبان عبری گرفته شده است.

رهبر این تحقیق جدید همچنین به خبرنگاران گفت: نظریه های قبلی بر این موضوع صحه گذاشت که بقایای کلیسای جامع سویل متعلق به کاشف است و امروز با فناوری های جدید این موضوع به طور قطعی تایید شده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل ۲۵ مکان احتمالی، میگل یورنته اظهار داشت که کلمب فقط در اروپای غربی متولد شده است.

در سال ۱۴۹۲، کریستف کلمب از پادشاهی کاستیل، بخشی از اسپانیا، مأموریت داشت تا راهی از غرب به هند پیدا کند، اما به قاره آمریکا رسید.

او در سال ۱۵۰۶ در وایادولید اسپانیا درگذشت، اما آرزو داشت در جزیره هیسپانولیا، که امروز بین جمهوری دومینیکن و هائیتی قرار دارد، دفن شود. بقایای او در طول سال ها چندین بار به کشورهای مختلف منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا