ترندهای روز

پنج نکته کلیدی از کتاب جدید ملانیا ترامپ؛ «لحظه‌ای که اولین بار دونالد ترامپ را دیدم»

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق ایالات متحده، در خاطرات خود که به تازگی منتشر شده است، موضع طرفدار خود را در مورد سقط جنین، لحظه ای که برای اولین بار با دونالد ترامپ در یک کلوپ شبانه در نیویورک ملاقات کرد و شایعات “بی رحمانه” مبنی بر ابتلای پسرش به دیابت، به اشتراک می گذارد. اوتیسم را بیان کرده است.

قبل از انتشار کتاب، رسانه های متعددی درباره موضوعات مطرح شده در کتاب افشاگری کردند. از جمله دیدگاه وی در مورد سقط جنین که به دلیل موضع گیری ضد سقط جنین همسرش واکنش های منفی به همراه داشت.

اما این کتاب ۲۵۶ صفحه ای با عنوان ملانیا درباره جزئیات شخصی زندگی مدل سابق اسلوونیایی نیست.

نکات مهم این خاطرات:

۱- ملانیا ترامپ «انرژی مغناطیسی» ترامپ را توصیف می کند.

ملانیا ترامپ در قسمت اول کتاب خود، کار خود را به عنوان یک مدل توصیف می کند که او را به نیویورک آورد و صحنه را برای اولین دیدارش با دونالد ترامپ آماده کرد.

این ملاقات در یک شب جمعه در سپتامبر ۱۹۸۸ در کلوپ کیت کت در نیویورک و در هفته مد برگزار شد.

او گفت که مردی – دونالد ترامپ – و “همدم بلوند جذاب” او که پشت میزی در بخش مهمانان ویژه نشسته بودند، استقبال کرد.

ملانیا ترامپ گفت: از همان لحظه ای که شروع به صحبت کردیم، شیفته جذابیت و طبیعت راحت او شدم.

بر اساس آنچه در این کتاب نوشته شده بود، ترامپ از او شماره تلفنش را خواست اما او نپذیرفت و به جای آن از ترامپ خواست شماره تلفنش را بدهد.

او چند روز بعد با ترامپ تماس گرفت که منجر به اولین قرار ملاقات آنها در املاک ترامپ در سان اسپرینگز در بدفورد، نیویورک شد.

۲. ملانیا می گوید شایعات “بی رحمانه” در مورد اوتیسم به پسرش آسیب رساند

در یکی از بخش‌های شخصی‌تر کتاب، ملانیا ترامپ درباره شایعاتی مبنی بر ابتلای پسرش بارون به اوتیسم صحبت می‌کند.

کمدین رزی اودانل در شبکه های اجتماعی پستی منتشر کرد که بارون که در آن زمان ۱۰ سال داشت به اوتیسم مبتلا بود و ویدئویی از رفتار و زبان بدن خود در رویدادهای مختلف منتشر کرد.

ملانیا در کتاب خود می نویسد: “من از این ظلم شوکه شدم. برایم واضح بود که او علاقه ای به افزایش آگاهی در مورد اوتیسم ندارد. احساس می کردم که او به پسرم حمله کرد زیرا شوهرم را دوست نداشت.”

ملانیا در کتاب خود نوشت که در حالی که “هیچ چیز شرم آور در مورد اوتیسم وجود ندارد”، پسرش که اکنون ۱۸ سال دارد، اوتیسم ندارد.

اودانل بعداً بابت این پست عذرخواهی کرد که ملانیا ترامپ او را “عصبانی” کرد.

ترامپ نوشت: «می‌دانستم توییت و ویدیوی همراه او در فضای مجازی منتشر می‌شود و می‌دانستم که چقدر به پسرم آسیب می‌زند.

ملانیا افزود که این حادثه او را بر آن داشت تا ابتکار خود را برای مبارزه با قلدری در کاخ سفید، “بهترین باش” راه اندازی کند.

۳- بانوی اول سابق ادعاهای دروغ ترامپ در مورد افق میهنات ۲۰۲۰ را تکرار می کند

اگرچه ملانیا ترامپ ممکن است در مورد مسائلی مانند حقوق باروری با همسرش اختلاف نظر داشته باشد، اما او به طور کلی بسیاری از مواضع ترامپ از جمله افق میهنات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را که ترامپ به جو بایدن باخت.

ملانیا با لحنی ملایم تر از همسرش، نتایج افق میهنات را زیر سوال می برد و ادعا می کند که همه آرا باید در روز افق میهنات شمارش می شد.

شمارش آرا در افق میهنات ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا و این که تعداد زیادی از رای دهندگان از طریق پست رای دادند، بیشتر از حد معمول طول کشید.

ملانیا در کتاب خود می نویسد: «این یک آشفتگی بود. من تنها کسی نیستم که نتایج را زیر سوال می‌برم.»

در ادامه کتاب، او در مورد ۶ ژانویه، زمانی که حامیان شوهرش به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند، صحبت می کند و تصمیم خود را برای محکوم نکردن خشونت توجیه می کند. او ادعا می کند که از آنچه در کنگره می گذرد آگاه نبوده است.

او می نویسد: «اگر به طور کامل از همه جزئیات مطلع بودم، طبیعتاً بلافاصله خشونتی را که در کاپیتول رخ داد، محکوم می کردم.

۴. ملانیا تلاش برای ترور ترامپ را به عنوان “آشوب آشکار” توصیف می کند.

ملانیا ترامپ در پایان کتاب احساسات خود را هنگام دیدن سوء قصد به همسرش در تلویزیون بیان می کند.

ترامپ در این فصل مبارزات افق میهناتی با دو ترور روبرو شد. اولین بار در یک گردهمایی ژوئیه در باتلر، پنسیلوانیا بود، زمانی که او در حال سخنرانی برای جمعیت بود.

ملانیا که از مبارزات افق میهناتی دوری می‌کند، در بدمینستر، نیوجرسی بود که این حادثه رخ داد.

ملانیا در کتابش می‌نویسد: «من آشفتگی ظاهری را تماشا کردم: تیراندازی، واکنش غریزی دونالد برای گذاشتن دست روی سرش، و واکنش فوری مأموران سرویس مخفی که او را ایمن کردند.

او می نویسد: «پس از چیزی که به نظر ابدی می رسید، بالاخره با همسرش صحبت کرد.

او گفت که بیش از همه نگران پسرش بود که او نیز این حادثه را از تلویزیون تماشا می کرد.

ملانیا ترامپ نوشت: هر بار که چهره خون آلود دونالد را می دیدیم، باید به خودم یادآوری می کردم که به تازگی با او تلفنی صحبت کرده ام.

او همچنان نجات ترامپ از این حادثه را «چیزی کمتر از معجزه» می داند.

۵- بانوی اول سابق موضع خود را در خصوص حمایت از حق افق میهن در موضوع سقط جنین بیان می کند

ملانیا ترامپ برخی از بحث برانگیزترین نظرات کتابش را پیش از انتشار در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و گفت که زنان حق «آزادی فردی» دارند.

وی در خاطرات خود به توضیح موضع خود در این زمینه می پردازد و می نویسد: باید اطمینان حاصل شود که زنان بر اساس باورهای شخصی خود و بدون دخالت و فشار حکومت در تصمیم گیری درباره فرزندآوری استقلال داشته باشند.

وی در ادامه می گوید: حق اساسی زن برای آزادی فردی در مورد زندگی خود، به او این حق را می دهد که در صورت تمایل، بارداری خود را خاتمه دهد.

از زمان انتشار این اظهارات، ملانیا ترامپ با واکنش شدید از جمله فعالان ضد سقط جنین در حزب جمهوری خواه مواجه شده است.

در حالی که دموکرات ها از موضوع حقوق باروری و افق میهن بدن برای جلب نظر رأی دهندگان استفاده کرده اند، ترامپ نظرات متفاوتی در مورد این موضوع داشته است. او به کمک به لغو رو در مقابل وید، که حق قانونی سقط جنین را باطل کرد، اعتبار دارد. (سقط جنین پس از یک حکم مهم در سال ۱۹۷۳ در سراسر ایالات متحده قانونی شد، که اغلب به عنوان Roe v. Wade شناخته می شود. دادگاه عالی ایالات متحده تقریباً نیم قرن پس از حکم برجسته Roe v. Wade مبنی بر اینکه به رسمیت شناختن حقوق زنان در قانون اساسی لغو شد. برای ختم حاملگی خودخواسته.)

اما در مواقع دیگر، دونالد ترامپ قوانین جمهوری خواه در مورد ممنوعیت سقط جنین را بسیار سخت گیرانه دانسته است.

اما ترامپ گفته است که همسرش را تشویق کرده است تا نظر خود را در این مورد بیان کند.

دونالد ترامپ هفته گذشته به فاکس نیوز گفت: «ما در مورد آن صحبت کردیم – من و ملانیا – و من گفتم، شما باید آنچه را که باور دارید بنویسید.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا