اخبار بورس

افزایش قیمت طلا پس از داده‌های CPI

فشار مس بر محرک های اقتصادی چین تمرکز می کند.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش رویترز؛ قیمت طلا در معاملات روز جمعه آسیا در معاملات روز جمعه افزایش یافت و افزایش قیمت دیشب را افزایش داد. این افزایش به دلیل داده های تورم قوی در ایالات متحده بود که تا حدودی با داده های ضعیف تر بازار کار جبران شد.

در فلزات صنعتی، قیمت مس به شدت افزایش یافت زیرا سیگنال های بیشتری از چین در مورد محرک های سیاست مالی انتظار می رود.

قیمت فلزات به طور کلی با ضعف دلار حمایت شد. دلار از بالاترین سطح دو ماهه خود عقب نشینی کرد زیرا معامله گران همچنان انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه های آینده نرخ بهره را کاهش دهد، اگرچه کاهش نرخ ممکن است کندتر شود. با این حال، قیمت طلا کمتر از بالاترین حد اخیر باقی ماند.

هر اونس طلا با ۱.۴ درصد افزایش به ۲۶۴۵.۶ دلار رسید، در حالی که قیمت طلا برای تحویل در دسامبر با ۱.۴ درصد افزایش به ۲۶۶۲.۵۰ دلار در هر اونس رسید (۰۰:۴۱ ET, 04:41 GMT).

یک هفته آرام برای طلا، با فرض کاهش جزئی نرخ

با این حال، قیمت طلا در طول هفته کاهش یافت زیرا بازارها همچنان انتظار داشتند که فدرال رزرو در ماه‌های آینده نرخ بهره را کاهش دهد. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در روز پنج‌شنبه از این چشم‌انداز حمایت کرد، اما با افزایش بیش از حد انتظار در ادعاهای هفتگی بیکاری کاهش یافت.

دلار پس از انتشار اطلاعات بیکاری از بالاترین سطح دو ماهه خود سقوط کرد، زیرا انتظار می رود ضعف در بازار کار به فدرال رزرو انگیزه بیشتری برای کاهش نرخ بهره بدهد.

طبق گزارش CME Fedwatch؛ معامله گران احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره را در نوامبر ۸۱ درصد می دانند.

حتی با وجود اینکه انتظار می رود فدرال رزرو نرخ بهره را با کندی کاهش دهد، کاهش نرخ همچنان برای طلا و سایر دارایی های بدون بازده مفید است زیرا هزینه فرصت نگهداری آنها را کاهش می دهد.

سایر فلزات گرانبها نیز در روز جمعه افزایش یافتند و بسیاری از ضررهای اخیر خود را جبران کردند. معاملات آتی پلاتین با ۳.۲ درصد افزایش به ۹۸۷.۸۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با ۲.۹ درصد افزایش به ۳۱.۵۵۸ دلار در هر اونس رسید.

مس با تاکید بر محرک های مالی چین در حال افزایش است

معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن با ۰.۹ درصد افزایش به ۹۷۷۲.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که قیمت های آتی مس در دسامبر با ۱.۳ درصد افزایش به ۴.۴۵۶۲ دلار در هر پوند رسید.

صعود مس پس از آن رخ داد که فلز قرمز در اوایل هفته به دلیل سیگنال‌های منفی در مورد محرک‌های محرک از سوی واردکننده بزرگ چین، به شدت کاهش یافت.

وزارت دارایی چین اکنون کنفرانسی را در روز شنبه برگزار خواهد کرد تا از برنامه‌های خود برای محرک‌های مالی بیشتر رونمایی کند، زیرا درخواست‌ها برای حمایت اقتصادی هدفمندتر افزایش می‌یابد.

تحلیلگران انتظار دارند پکن حداقل ۲ تریلیون یوان (۲۸۳ میلیارد دلار) را وارد اقتصاد کند که بیشتر آن به سمت تقویت مصرف خصوصی خواهد بود.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا