ترندهای روز

آرامش برای خانواده‌ کوهنوردی که صد سال پس از ناپدید شدن در اورست، یک پایش پیدا شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ماه گذشته، گروهی از کوهنوردان در حال فیلمبرداری مستندی برای نشنال جئوگرافیک با چکمه ای روبرو شدند که پا در آن بود که پس از ذوب شدن یخ ها ظاهر شده بود و هنوز سالم بود.

اعتقاد بر این بود که این چکمه متعلق به اندرو کمین “ساندی” ایروین، کوهنوردی است که صد سال پیش در ژوئن ۱۹۲۴ هنگام صعود به قله اورست با جورج مالوری ناپدید شد. خانواده اش امید خود را برای یافتن او قطع کرده بودند.

ماجراجوی معروف جیمی چین که به همراه همسرش برای مستند صخره نوردی «انفرادی آزاد» برنده جایزه اسکار شد، هدایت تیم نشاال جئوگرافیک را برعهده داشت و کشف این چکمه به همراه پا در آن را لحظه ای به یاد ماندنی و احساسی توصیف کرد. او خوشحال است که آرامش را به خانواده اروین و دنیای کوه نوردی بازگردانده است.

درود بر خانواده کوهنوردی که 100 سال بعد از ناپدید شدنش در اورست پایش پیدا شد.یک چهره نسبتاً شناخته شده، ایروین هنگام مرگ ۲۲ ساله بود

اما جالب‌تر این است که کشف چکمه ممکن است پس از سال‌ها معمایی را حل کند: آیا این دو نفر می‌توانند اولین افرادی باشند که به قله اورست می‌رسند یا خیر؟ ۲۹ سال قبل از آمدن ادموند هیلاری و تنزینگ نورگی.

جستجو برای یافتن جسد ایروین سال ها بود که ادامه داشت، زیرا کوهنورد ۲۲ ساله گفت که دوربینی با خود آورده است و ممکن است روزی عکس این زوج در قله ظاهر شود. شاید یافتن این چکمه امید به یافتن جسد و دوربین او را افزایش دهد.

خانواده او نمونه ای هستند که دینا این کوهنورد را برای آزمایش آماده کرده اند و گروه فیلمبرداری تقریباً مطمئن هستند که چکمه متعلق به اوست، زیرا روی جورابی که داخل چکمه بود، حروف نام و نام خانوادگی او به اختصار «AK Irwin» نوشته شده بود. ، دوخته شدند.

این تیم چکمه را هنگام پایین آمدن از یخچال مرکزی رونگبوک در شمال اورست در ماه سپتامبر پیدا کردند. آنها همچنین یک بطری اکسیژن از سال ۱۹۳۳ پیدا کردند. این احتمال وجود داشت که جسد اروین در این نزدیکی باشد، آنها چندین روز یخچال را جستجو کردند تا اینکه یکی از آنها چکمه را پیدا کرد. این کشف خوش شانس بود زیرا تخمین زده می شود که یخ تنها یک هفته قبل از پیدا شدن چکمه ذوب شده بود.

بر اساس گزارش ها، چکمه و پا از آن زمان از کوه خارج شده و به مقامات کوهنوردی چینی که بخش شمالی اورست را مدیریت می کنند، به دلیل نگرانی از آسیب کلاغ ها به آن تحویل داده شده است.

اروین که در بیرکنهد متولد شد، تنها ۲۲ سال داشت که ناپدید شد و جوانترین عضو گروهی بود که به اورست صعود کرد. او یک قرن جهان کوهنوردی را مجذوب خود کرد. او و مالوری آخرین بار در ۸ ژوئن ۱۹۲۴ در حالی که در راه رسیدن به قله بودند زنده دیده شدند.

جسد مالوری در سال ۱۹۹۹ توسط یک کوهنورد آمریکایی پیدا شد. در دهه های اخیر، این تردید بر جستجوی بقایای کوهنوردانی که در برخی موارد ممکن است قبلاً توسط دیگران جابجا شده باشند، تحت الشعاع قرار گرفته است.

اما اگر معلوم شود که ایروین و مالوری اولین کسانی بودند که به قله اورست رسیدند چه؟ خانواده او گفتند: “عالی است و ما افتخار می کنیم.”

درود بر خانواده کوهنوردی که 100 سال بعد از ناپدید شدنش در اورست پایش پیدا شد.روی جورابی که در چکمه بود، نام و نام خانوادگی اندرو کمین ایروین به صورت مخفف دوخته شده است.

جولی سامرز، نوه خواهر ایروین، فکر می کند که جستجو برای دوربین ادامه خواهد داشت. برای او این فرصت خوبی است تا جهانیان از این جوان یاد کنند که تمام زندگی خود را در این راه گذاشت و از آن لذت برد.

در همان زمان، خانم سامرز می گوید که او و هم نسلانش خوشحال هستند که نسل قبلی خانواده برای شنیدن این خبر زنده نیستند. او توضیح می دهد: “اورست برای آنها قبر اندرو شد.”

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا