اخبار اقتصاد ایران

احداث فاز دوم بندر چمخاله با سرمایه گذاری بخش خصوصی؛ پایان فاز اول در اسفندماه!

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه تا تکمیل فاز اول بندر چمخاله حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: فاز دوم این پروژه قرار است به خصوصی واگذار شود. بخش و سازمان بنادر در حال برنامه ریزی برای این واگذاری است.

افق میهن رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در حاشیه بازدید از بندر توریستی چمخاله با بیان اینکه اعتبارات شهرستان لنگرود نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: بر اساس پیش بینی های قانونی انجام شده است. امکان افزایش اعتبارات شهرستان وجود دارد. لنگرود هست.

محمدرضا رستمی نماینده مردم شهرستان لنگرود در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی آن را فرصت و ظرفیت بسیار خوبی برای استان و شهرستان دانست و افزود: با توجه به پیگیری های نماینده شهرستان. برای اجرای پروژه های راهسازی و آب و فاضلاب لنگرود در صورت تامین اعتبار این پروژه ها باعث بهبود شرایط شهرستان از محل اعتبارات ملی می شود.

وی با اشاره به پیگیری جدی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در شهرستان لنگرود، افزود: تکمیل بندر چمخاله یکی از پروژه های مهم گردشگری گیلان است که می تواند به توسعه اقتصادی شهرستان لنگرود منجر شود. جذب سرمایه گذاری از سوی مسافران علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با سرمایه گذاری زیرساخت های لازم را در این بندر ایجاد کرده است، گفت: در حال حاضر شرایط مناسبی برای جذب سرمایه گذار وجود دارد و یکی از پروژه های پیش بینی شده در این بندر، برنامه ای برای پرورش ماهی در قفس در این شهرستان وجود دارد که باید با جدیت پیگیری شود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ساخت فاز اول بندر چمخاله با هزینه ای حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در مراحل پایانی است، افزود: پیش بینی می شود ساخت این قطعه نیز انجام شود. بندر چمخاله اسفندماه سال جاری تکمیل می شود.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه برای تکمیل مرحله اول بندر چمخاله از جمله راه دسترسی و برخی کارهای باقیمانده به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در حال برنامه ریزی برای واگذاری ساخت مرحله دوم بندر چمخاله است. این بندر به بخش خصوصی. با احداث هتل و اماکن تفریحی و بهره برداری از قطعه دوم بندر چمخاله برای هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در شورای اسلامی با بیان اینکه تاثیر اقتصادی اجرای این پروژه فراتر از شهر لنگرود خواهد بود و می تواند به عنوان یک پروژه نمونه در سطح استان عمل کند، افزود: عملیات احداث بندر چمخاله در سال جاری آغاز شد. ۱۳۹۵ با همکاری مسئولین. استفاده خواهد شد.

به گفته لاهوتی، با توجه به اینکه بندر چمخاله به عنوان یک بندر گردشگری اقتصادی تعریف شده است، بهره برداری از این بندر می تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد شهرستان و استان داشته باشد و تلاش می کنیم این پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد.

همچنین امروز رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان و نماینده مردم شهرستان لنگرود در شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولین از پروژه تفریحی تله کابین و سورتمه لنگرود بازدید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا