اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/23

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه در نتیجه افزایش ارزش دلار کاهش یافت. سرمایه گذاران منتظر راهنمایی بیشتر از سیاست نرخ بهره فدرال رزرو هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۶۵۶ دلار و ۵۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۲۶۷۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.
شاخص دلار ۰.۱ درصد رشد کرد که به رکورد هفته گذشته نزدیک شد. افزایش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر کرده و تمایل به آن را کاهش می دهد.

۸۹ درصد از معامله گران انتظار دارند در نشست نوامبر نرخ ها را ۲۵ واحد کاهش دهند و ۱۱ درصد احتمالاً نرخ ها را بدون تغییر باقی می گذارند.
داده‌های اقتصادی ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد که قیمت‌های تولیدکننده در ماه گذشته ثابت بوده است.
کاهش نرخ بهره، هزینه نگهداری طلا را به عنوان پناهگاه امن کاهش می دهد و میل به خرید را افزایش می دهد. علاوه بر این، بی ثباتی اقتصادی و سیاسی تمایل به خرید طلا را به عنوان یک پناهگاه امن افزایش می دهد.
سرمایه گذاران منتظر نظرات مقامات فدرال رزرو در این هفته برای راهنمایی بیشتر در مورد سیاست نرخ بهره بانک مرکزی هستند. داده های خرده فروشی ایالات متحده نیز در این هفته منتشر خواهد شد.
در چین، سرمایه گذاران هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد میزان بسته محرک اقتصادی پکن ندارند. تورم مصرف کننده در چین به طور غیرمنتظره ای در ماه سپتامبر کاهش یافت و قیمت های تولیدکننده نیز کاهش یافت.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۹۰ درصد کاهش به ۳۱.۴۷ دلار و پلاتین ۰.۹۴ درصد کاهش یافت و به ۹۷۸.۵۰ دلار رسید.
انتهای پیام/۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا