فناوری

مردمی که تصویرشان ناخواسته در گوگل مپس ثبت شده‌ است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

زومیت: در زمانی که مسائلی مانند نقض حریم خصوصی حادتر از همیشه است، پروژه «ارواح خیابانی» چشمان ما را به دنیای اطرافمان باز می کند.

هنرمند ایتالیایی پائولو سیریو در سال ۲۰۱۶ پروژه ای جذاب را راه اندازی کرد که به بررسی مضامین حریم خصوصی و دید می پردازد. او در پروژه “اشباح خیابان” خود، تصاویری در اندازه واقعی از افرادی که توسط Google Street View گرفته شده بودند چاپ کرد و آنها را در مکان هایی قرار داد که در ابتدا از آنها عکس گرفته شده بود. .

تصاویر Cheerio یادآور پیامدهای نادیده نظارت بر داده ها است و بینندگان را با واقعیت نگران کننده قرار گرفتن در معرض انتشار غیرعمدی یا غیرمجاز اطلاعات محرمانه و جزئیات شخصی مواجه می کند.

Cheerio با پروژه خود نه تنها تجاوز به حریم خصوصی را تجسم می کند، بلکه ما را به این فکر می کند که چگونه به راحتی می توان تصاویر و اقدامات ما را بدون اطلاع یا اجازه ما به خصوص در مکان های عمومی ضبط کرد. با فناوری‌هایی مانند Google Street View، حضور ما بخشی از مجموعه داده عظیمی می‌شود که ذخیره، تجزیه و تحلیل و حتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

جالب است که چگونه این پروژه چیزی بسیار پیش پا افتاده مانند عکاسی خیابانی را به بازتابی ترسناک در جمع آوری داده ها تبدیل می کند. ارواح نماد آسیب پذیری ما در دنیایی هستند که به طور فزاینده ای زندگی ما را بدون رضایت ردیابی، نظارت و بایگانی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا