بانک و بیمه

فرصت ثبت نام شرکت در حراج شمش طلا ساعت ۲۴ امشب پایان می‌یابد

به گزارش افق میهن و به نقل از مرکز مبادلات ایران، متقاضیانی که قصد خرید شمش طلا از مرکز مبادلات ایران را دارند، می توانند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲ مهرماه به ازای هر قطعه شمش طلا سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وثیقه واریز کنند. برای شرکت در پنجاه و نهمین مزایده این مرکز.

این مزایده فردا سه شنبه (۲۴) برگزار می شود مهر ماه) از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز بورس ایران برگزار می شود.

در ۵۸ مزایده شمش طلا که توسط مرکز مبادلات ایران برگزار شد، ۱۰ هزار و ۸۷۸ کیلوگرم شمش طلا معامله شد که ۴۹ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات را وارد اقتصاد کشور کرد.

متقاضیان خرید شمش طلا استاندارد در صرافی ایران چه کسانی هستند؟

بر اساس دستورالعمل حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، متقاضیان خرید شمش طلا در مرکز مبادلات ایران شامل «فروشندگان بزرگ شمش با جواز کسب و کار مجاز و معتبر» و «تولیدکننده» هستند. و سازندگان فعال مصنوعات طلا با جواز کسب مجاز و معتبر و «فروشندگان طلای ذوب شده دارای مجوز کسب مجاز و معتبر هستند».

مشخصات شمش طلای استاندارد عرضه شده در صرافی ایران چیست؟

این میله ها یک کیلوگرم وزن دارند. شمش‌های طلای قابل تحویل به صرافی ایران استاندارد، احراز هویت، یک کیلوگرم وزن و حداقل محتوای آن ۹۹۵ بر میل است.

حداقل و حداکثر حجم خرید چقدر است؟

حراج حضوری در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به دو صورت حراج انفرادی و حراج عمده صورت می گیرد. خریدار می تواند حداقل یک و حداکثر پنج شمش طلای یک کیلوگرمی را در حراج انفرادی خریداری کند. محدودیت خرید خرده فروشی در هفته تقویم فقط پنج شمش طلای استاندارد است. متقاضیان خرید حراج عمده نیز می توانند حداقل یک و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد را خریداری کنند. هر بسته شمش طلای استاندارد مرکز مبادلات طلا و ارز ایران شامل پنج عدد شمش یک کیلویی با عیار ۹۹۵ در هزار می باشد. لطفاً توجه داشته باشید که محدودیت خرید عمده در هفته تقویم تنها ۲۰ قطعه شمش طلای استاندارد است.

هزینه حراج برای خریداران و فروشندگان چقدر است؟

کارمزد حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ایران دو در هزار ارزش معاملاتی (در مجموع چهار در هزار) برای هر یک از طرفین حراج می باشد.

مبلغ واریز به کدام حساب باید واریز شود؟

مبلغ سپرده به بانک ملی ایران شعبه بانک کارگشای مرکز و به شماره حساب مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران قابل پرداخت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا