ترندهای روز

معمای محل دفن و زادگاه «کریستف کلمب» پس از پنج قرن بالاخره حل شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: کاشف قاره آمریکا یک یهودی اهل اسپانیا بود و بقایای مدفون شده در «کلیسای جامع سویا» متعلق به کلمب است.

دانشمندان اسپانیایی ادعا کرده اند که دو معمای مربوط به کریستف کلمب، کاشف قاره آمریکا را بیش از پنج قرن پس از مرگ او حل کرده اند.

به گزارش گاردین، دانشمندان اعلام کردند بقایای مدفون شده در «کلیسای جامع سویا» در اسپانیا متعلق به کلمب است. کاشف آمریکا در سال ۱۵۰۶ در وایادولید اسپانیا درگذشت، اما می خواست در جزیره هیسپانیولا که امروزه به هائیتی و جمهوری دومینیکن تقسیم شده است، دفن شود. بقایای او در سال ۱۵۴۲ به آنجا برده شد و سپس در سال ۱۷۸۵ به کوبا منتقل شد.

سرانجام، در سال ۱۹۸۸، زمانی که اسپانیا پس از جنگ با آمریکا کنترل کوبا را از دست داد، بقایای کلمب به سویا آورده شد.

محققان این مطالعه از “دانشگاه گرانادا” می گویند:

امروز، به لطف فناوری جدید، نظریه قبلی جزئی مبنی بر اینکه بقایای بقایای موجود در سویل متعلق به کریستف کلمب است، به طور قطع تایید شده است.

دانشمندان همچنین اشاره کرده اند که بخشی از بقایای کلمب ممکن است هنوز در کارائیب باشد. در سال ۱۸۷۷، در حفاری کلیسای جامع سانتو دومینگو در جمهوری دومینیکن، جعبه سربی کوچکی از قطعات استخوان کشف شد که روی آن عبارت “مرد برجسته و بزرگ، کریستف کلمب” نوشته شده بود. اکنون بقایای آن در فانوس دریایی کلمبوس دفن شده است.

کریستف کلمب یهودی و اسپانیایی بود

در مستند تلویزیونی اسپانیایی به نام DNA Columbus: His True Origin که به مناسبت جشن روز ملی اسپانیا و بزرگداشت ورود کلمب به دنیای جدید پخش شد، دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل DNA کریستف کلمب، ملیت او را نیز فاش کردند. به گفته آنها کاشف قاره آمریکا یک یهودی اهل اسپانیا بوده است.

دانشمندان در سراسر جهان برای مدت طولانی در مورد محل تولد و دفن کلمب بحث می کنند. کلمب اکتشافات اسپانیایی را از دهه ۱۴۹۰ رهبری کرد و راه را برای فتح قاره آمریکا توسط اروپا هموار کرد.

بسیاری از مورخان این عقیده را که کلمب اهل جنوا (شهری در شمال غربی ایتالیا) است نپذیرفتند و در نظریه های دیگر زادگاه او را یونان، باسک یا پرتغال می دانستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا