اقتصاد جهان

سقوط فروش پورشه با افزایش رقابت از سوی چین

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، گروه خودروسازی پورشه آلمان اعلام کرد که فروش آن در چین به دلیل افزایش رقابت در این بازار و کاهش تقاضا برای برخی از مدل های برقی این خودروساز لوکس کاهش یافته است.

غول های خودرویی مانند پورشه همچنان شاهد کاهش فروش در چین هستند زیرا رقابت به طور قابل توجهی افزایش می یابد و مصرف کنندگان به دلیل بحران هزینه زندگی از خریدهای بزرگ خودداری می کنند.

بر اساس این گزارش، فروش این شرکت آلمانی در سه ماهه سوم اخیرا به پایین ترین سطح خود در مدت مشابه در ۱۰ سال گذشته رسیده است.

فروش مدل برقی تایکان ۴۷ درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل تقاضای کمتر برای خودروهای الکتریکی (EVs) در اروپا و ایالات متحده و همچنین مشکلات خاص مدل تایکان بود.

این مشکلات شامل فراخوان های سازنده در ماه های ژوئن و اکتبر امسال به دلیل مشکلات شیلنگ ترمز و ماژول های باتری است.

از ژانویه تا سپتامبر سال جاری، این شرکت ۴۳۲۸۰ دستگاه خودرو در چین تحویل داده است که ۲۹ درصد نسبت به ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳ کاهش داشته است.

پورشه ۶۱۴۷۱ دستگاه خودرو در آمریکای شمالی تحویل داد که ۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

با این حال، در اروپا، این شرکت با وجود عملکرد ضعیف مدل تایکان، ۵۲۴۶۵ وسیله نقلیه تحویل داد. این عدد شامل آلمان نمی شود.

اما دیتلف فون پلاتن، سخنگوی پورشه خوشبین بود. وی در بیانیه ای گفت: تقاضای مشتریان در سطوح قوی باقی می ماند و بازخورد مشتریان در مورد مدل های جدید ما بسیار خوب است. با افزایش در دسترس بودن محصول، ما برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۴ خوشبین هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا