بانک و بیمه

معاملات بین‌المللی با دلار آمریکا کاهش می‌یابد

با توجه به بازار محمدرضا فرزین وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی (روسیه تودی) افزود: توافق‌های خوبی در حوزه مالی و پولی داشتیم، ایران در دوره‌ای که او دبیر برجام بود با بانک مرکزی روسیه توافق‌های خوبی انجام داد. در زمینه اتصال شبکه های کارتی و همکاری های مالی و پولی به توافقات خوبی رسیده ایم، در برجام به همه پرداخته ایم و مثلاً در برجام بحث پرداخت تراکنش ها به ارزهای داخلی مطرح شد و توافق شد در این زمینه توافق بسیار خوبی حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه توافقات خوبی در زمینه پرداخت ذخایر جهانی و استفاده از اوراق قرضه برای پرداخت انجام شده است، گفت: امروز نظام مالی جهان عمدتاً مبتنی بر صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و کشورهای غربی است و متاسفانه به دلیل تعاملات سیاسی است. با آنها، کشورهای جهان اکنون به دنبال مقررات دیگری هستند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در چارچوب کشورهای عضو بریکس، قطعاً چنین توافقاتی بین اعضا انجام می شود و ما یک سیستم پرداخت بین کشورها بر اساس ارزهای داخلی داریم که یکی از موضوعات این جلسه بود. ”

فرزین تصریح کرد: روسیه نیز در این زمینه پیشرفت خوبی داشته است و فکر می کنم کشورهای بریکس در آینده توسعه خوبی خواهند داشت.

به اعتقاد وی، بانک توسعه جدید ایجاد شده توسط بریکس می تواند بسیاری از اهداف توسعه ای کشورهای عضو بریکس را دنبال کند، زیرا بانک جهانی امروز در چارچوب اهداف آمریکا و کشورهای غربی فعالیت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که بانک توسعه جدید این نقش را برای کشورهای عضو بریکس به عهده بگیرد زیرا ایران قصد دارد به عضویت این بانک درآید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا