بانک و بیمه

شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره مفرده اعلام شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران فردای عمره را اعلام کرد: براساس مکاتبات این بانک با سازمان حج و زیارت مبنی بر «نحوه تأمین ارز مسافرتی به زائران در ایام فردای عمره و پرداخت شده». تهیه و پرداخت ارز مسافرتی (اسکناس) به مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران عمره مفرده منوط به رعایت سایر قوانین فروش ارز مسافرتی (موضوع بند (۴۴) جزء) می باشد. “) بلامانع. ب” قسمت سوم مجموعه ارزی).

از آنجایی که سازمان حج و زیارت فهرست زائران انفرادی حج عمره بانک ملی ایران (به صورت سامانه ای یا نامه ای فیزیکی) را اعلام می کند، فروش ارز مسافرتی زائران حج عمره صرفاً طبق موارد مذکور انجام می شود. لیست بدون ارائه بلیط و گذرنامه در شعب بانک ملی ایران در داخل شهر امکان پذیر است.

بند (۴۴) جزء «ب» جزء سوم آیین نامه ارزی به شرح زیر است:
ارز برای سفر هوایی
تهیه و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) برای مسافران هوایی سالی یک بار تا سقف ۵۰۰ (پانصد) یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز است.

تبصره ۱ – مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به بانک و ارائه درخواست خرید ارز و همچنین گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما یک یا دو طرفه (کاغذی یا الکترونیکی) و رسید پرداخت هزینه های بازخرید، ضمنا مدارک فوق جهت حفظ نظارت بازرسان بانک در سوابق الزامی است.

تبصره ۲ – فروش ارز مسافرتی در بستر سامانه های اینترنتی مستلزم احراز هویت کامل مسافر شامل درخواست از اداره ثبت احوال، شماره حساب متقاضی و ذخیره دیجیتال سوابق احراز هویت و به شرطی است که عملیات بانکی انجام شود. تمام مسئولیت های مربوطه را بر عهده می گیرد.

تبصره ۳ – تأمین و پرداخت ارز به مسافرانی که سن قانونی آنها کمتر از ۵ سال باشد امکان پذیر نیست.

تبصره ۴ – ارائه و پرداخت وجه سفر به ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نمی باشد. ضمناً در مورد ایرانیان مقیم خارج از کشور مراجعه به وزارت امور خارجه الزامی است.

تبصره ۵ – در صورت امکان استفاده از سایر روشهای پرداخت (کارت، حواله و …) مجاز است.

تبصره ۶ – تأمین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ ۵۰۰ (پانصد) یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران و هیئت های اعزامی سازمان حج و زیارت مشروط بر اینکه مشخصات زائران انفرادی که در سامانه ثبت نام و تأیید سازمان مذکور می باشند و در شعب مؤسسه اعتباری قابل مشاهده هستند، پرداخت ارز به زائران مذکور نیز در شعبه مؤسسه اعتباری سال انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا