اقتصاد جهان

ضربه 5 میلیارد دلاری اعتصابات به بوئینگ

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، یک ماه از آغاز اعتصاب اعضای اتحادیه بین المللی ماشین سازان علیه بوئینگ می گذرد. بر اساس یک تحلیل جدید از گروه اقتصادی آندرسن که به طور انحصاری با CNN به اشتراک گذاشته شده است، هزینه اعتصاب نزدیک به ۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

هزینه چند میلیارد دلاری منعکس کننده مشکلاتی است که اکنون هواپیماساز که زمانی نماد کیفیت آمریکایی بود با آن روبروست.

این شرکت در سال‌های اخیر با یک سری اخبار بد مواجه شده است، از تصادفات مرگبار گرفته تا افزایش محدودیت‌های دولتی تا اعتصاب ۳۳۰۰۰ کارگر که در ۱۳ سپتامبر آغاز شد و تولید را تقریباً متوقف کرد.

بر اساس تحلیل های جدید، بیشتر زیان اعتصاب ۳.۷ میلیارد دلار به کارگران و سهامداران بوئینگ است.

از زمان شروع اعتصاب اتحادیه، حتی یک هواپیما در کارخانه این شرکت در اورت، واشنگتن ساخته نشده است. این اولین حمله به بوئینگ در ۱۶ سال گذشته است.

پاتریک اندرسون، مدیر عامل گروه اقتصادی اندرسون، گفت: تامین کنندگان، شرکت های منطقه سیاتل و مشتریان بوئینگ بخشی از این هزینه ها را متحمل می شوند.

او افزود: «برآوردهای هفتگی ما اکنون باعث ضررهای بسیار بزرگ‌تر برای سایر شرکت‌های منطقه سیاتل و همچنین ضرر برای مشتریانی می‌شوند که به قطعات و خدمات بوئینگ متکی هستند.»

بر اساس این گزارش، ضرر تامین کنندگان بوئینگ در چهار هفته اول بالغ بر ۹۰۰ میلیون دلار بوده است، در حالی که کارمندان و کارگران اعتصابی سیاتل که مستقیماً در این شرکت استخدام نشده اند، ۱۰۲ میلیون دلار ضرر کرده اند.

مشتریان بوئینگ، خطوط هوایی، نیز ۲۸۵ میلیون دلار در سراسر جهان متحمل ضرر شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا