اخبار اقتصاد ایران

۲۰ کیلومتر از اراضی برای احداث راه آهن رشت به آستارا تملک شد

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بخش مهم تملک اراضی پروژه راه آهن شمال به جنوب در استان گیلان واقع شده است.

افق میهن عباس خطیبی در گفتگو با صداوسیما گفت: راه آهن شمال به جنوب رشت به آستارا ۱۶۲ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۲۰ کیلومتر آن تملک شده است و در تلاش هستیم ۲۰ کیلومتر دیگر را تکمیل کنیم. کیلومتر راه آهن را در اختیار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه های این پروژه در سال ۱۳۹۷ به امضا رسیده است افزود: برای اجرای پروژه راه آهن رشت – آستارا تنها قسمت باقی مانده از کریدور ریلی شمال به جنوب ۵ سال پیش بینی شده بود که عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد. در سال ۱۴۰۲. شد.

خطیبی افزود: امیدوارم با تملک زمین و تامین منابع این خط ریلی مهم به موقع تکمیل شود.

خطیبی در ادامه گفت: با تکمیل قطعه راه آهن چابهار-کش گام بزرگی برای تکمیل کریدور شرق برداشته می شود.

وی افزود: راه آهن چابهار به زاهدان اولین و مهمترین قسمت کریدور شرق است که با توجه به دسترسی بندر چابهار به اقیانوس و ظرفیت ۹ میلیون تنی این بندر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به طول ۶۲۸ کیلومتر کریدور شرق افزود: این طرح تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت داشته است.

خطیبی در ادامه گفت: کریدور شرق در سال ۱۴۰۱ در محور زاهدان – خاص به طول ۱۵۴ کیلومتر افتتاح شد و پیش بینی می شود مسیر چابهار – خاص نیز تا سال آینده تکمیل شود که گام بزرگی در جهت تکمیل کریدور شرق چابهار – سرخس است. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا