اخبار اقتصاد ایران

واریزی ۴۰۰ هزار تومان به دستور رئیس جمهور از ساعاتی دیگر در حساب ها

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه ها، یارانه دهک های ۱ تا ۳ در تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ و یارانه برای عشرهای بالاتر در ۳۰ مهر ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

در مرحله اول پرداخت یارانه نقدی، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور مشمول دریافت یارانه خواهند شد. یارانه معیشتی دهک های اول تا سوم ساعت ۲۴ مورخ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

همچنین یارانه عشرهای بالاتر (سوم به بعد) در تاریخ ۳۰ اکتبر ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.

میزان یارانه دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است. این اقدام در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و کاهش هزینه های زندگی خانواده ها انجام می شود.

خبر جدید یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی/ حذف یارانه این گروه قطعی شد.

دولت در راستای سیاست های جدید یارانه ای خود به دنبال حذف یارانه خانوارهای پردرآمد و به روز رسانی ترکیب یارانه بگیران است تا توزیع یارانه به نحوی عادلانه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی سیاست های جدید دولت در حوزه یارانه ها و به روز رسانی داده های اقتصادی خانوارها، احتمال حذف یارانه برخی دهک ها به ویژه دهک های پردرآمد وجود دارد.

به گفته علیرضا محمدی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاع رسانی بهزیستی ایران، آخرین به روز رسانی اطلاعات خانوارها در مهرماه امسال عملیاتی می شود.

این به روز رسانی می تواند منجر به تغییر در ترکیب یارانه بگیران و حذف یارانه خانوارهایی شود که شرایط لازم برای دریافت یارانه را ندارند.

بر اساس بند «د» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است هر شش ماه یکبار درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم را با تکیه بر معتبر و معتبر ارزیابی کند. داده های ثبت شده از پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی ایران. قرار دادن

در این راستا دولت به دنبال شناسایی گروه های مشمول حمایت و حذف یارانه اقشار پردرآمد است. اما به جز سال ۱۳۹۲ که برخی از یارانه بگیران از دریافت یارانه خودداری کردند، اقدام گسترده ای برای حذف یارانه بگیران فاقد صلاحیت صورت نگرفته است.

امسال با توجه به گستردگی آزمون امکان حذف یارانه خانوارهای پردرآمد وجود دارد. در این آزمون علاوه بر معیارهای اقتصادی مانند درآمد و دارایی، شاخص‌های غیراقتصادی از جمله جنسیت سرپرست خانوار، تعداد افراد معلول و بیمار خانوار و تعداد اعضای فعال در سن کار مورد بررسی قرار می‌گیرد. نیز در نظر گرفته خواهد شد.

در حال حاضر از کل جمعیت کشور حدود ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه نقدی هستند. این در حالی است که سال گذشته تعداد یارانه بگیران حدود ۸۱ میلیون نفر اعلام شده بود. با توجه به کمبود منابع در نیمه اول سال جاری و عدم امکان افزایش میزان یارانه، دولت با ساماندهی و به روز رسانی اطلاعات در صدد تقویت یارانه افراد واجد شرایط و حذف یارانه های غیر ضروری است.

با اجرای آزمون گسترده پیش بینی می شود یارانه خانوارهای بالاترین دهک های درآمدی به تدریج حذف شود. این اقدام نه تنها می تواند به بهبود وضعیت معیشتی خانوارهای کم درآمد کمک کند، بلکه به توزیع عادلانه یارانه ها نیز منجر شود.

بنابراین خانوارهایی که با توجه به وضعیت اقتصادی خود باید یارانه دریافت کنند می توانند از این تغییرات بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا