اخبار اقتصاد ایران

ارائه لایحه بودجه تا اول آبان به مجلس/ بودجه عمرانی کجا باید صرف شود؟ :: افق میهن

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۴ به مجلس اولین آزمون عملی دولت بر اساس شعارهای ارائه شده تلقی می شود، گفت: منتظریم تا ببینیم. ; اینکه دولت خود را پایبند به برنامه هفتم توسعه، عدالت و توزیع عادلانه می داند، با چه روش و رویکردی این گونه موارد را در لایحه بودجه متبلور خواهد کرد.

به گزارش افق میهن، محسن زنگنه با اشاره به الزامات تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۴ و ارائه آن به مجلس اظهار داشت: در خصوص تدوین و ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۴ از سوی دولت به مجلس ۲ انتظار وجود دارد.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در شورای اسلامی با بیان اینکه ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۴ به مجلس اولین آزمون عملی دولت بر اساس شعارهای ارائه شده تلقی می شود، تاکید کرد: منتظریم تا ببینیم; اینکه دولت خود را پایبند به برنامه هفتم توسعه، عدالت و توزیع عادلانه می داند، با چه روش و رویکردی این گونه موارد را در لایحه بودجه متبلور خواهد کرد.

این عضو شورای اسلامی با اشاره به تلاش دولت برای تقدیم لایحه بودجه تا اول آبان ماه به شورای اسلامی ادامه داد: در واقع بودجه سال ۱۴۰۴ باید مطابق با مفاد برنامه هفتم توسعه باشد.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی با اشاره به سرفصل های مربوط به اصلاح ساختار بودجه در برنامه هفتم توسعه، گفت: در این بندها یک سری الزامات بودجه ای برای دولت دیده شده است که از آن جمله است. ما انتظار داریم که دولت در سال اول برنامه به آن عمل کند. کند

این عضو شورای اسلامی با اشاره به اقدام مناسب دولت قبل در زمینه تخصیص بودجه عمرانی به پروژه هایی که باید تکمیل شوند، تصریح کرد: از این رو این انتظار از دولت چهاردهم وجود دارد که بودجه عمرانی را به پروژه هایی که ۸۵ سال است اختصاص دهد. تا ۹۰ سالگی درصدی پیشرفت فیزیکی دارند تا انشالله این پروژه ها به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به سایر انتظارات در زمینه تدوین بودجه پیرو لایحه برنامه هفتم توسعه، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ ردیف بودجه عمرانی در پیوست یک داریم که در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ ردیف بودجه عمرانی داریم. از این رو انتظار داریم دولت در این بخش به گونه ای عمل کند که پروژه هایی که قابل واگذاری به مردم است، مشارکت داشته باشند، زیرا در حال حاضر در سال جهش تولید با مشارکت مردمی هستیم و این رویکرد می تواند به اهداف شعار سال نیز دست یابد. فراهم کند

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عنوان مثال امروز ساخت بیمارستان ها، بزرگراه ها و یا حتی مجموعه های ورزشی جزو اقلام درآمدزا است و دولت می تواند در این زمینه از بخش خصوصی کمک گرفته و مشارکت مردم را بخواهد. امیدواریم دولت بتواند دو یا سه اقدام اساسی در زمینه پروژه های عمرانی انجام دهد تا اتفاقات خوبی در این بخش بیفتد.

زنگنه در خصوص رویکرد امور مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ گفت: منابع مالیاتی جزو منابع دولت محسوب می شود. درآمدهای نفتی در هزینه های جاری دولت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا