ترندهای روز

ظاهراً ربات‌های اپتیموس در رویداد اخیر تسلا توسط انسان‌ها کنترل می‌شدند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در رویداد «ما، ربات» تسلا، گروهی از روبات‌های انسان‌نما Optimus حضور داشتند که برای مهمانان نوشیدنی سرو می‌کردند و با آن‌ها بازی و صحبت می‌کردند، اما نکته عجیب این بود که این روبات‌ها می‌توانستند با دیگران صحبت کنند. به نظر می رسد این ربات ها دستیار انسان از راه دور نیز داشته اند.

به گزارش The Verge، یکی از شرکت کنندگان در این رویداد متوجه شد که در برخی موارد، یک انسان از راه دور Optimus را کنترل می کند. آدام جوناس، تحلیلگر مورگان استنلی نیز گفت که ربات های تسلا «به تله-اپس متکی هستند». دلایل روشنی برای این ادعا وجود دارد; به عنوان مثال، ربات ها همه صداهای متفاوتی داشتند یا پاسخ آنها فوری بود و صدا دقیقاً با حرکات آنها مطابقت داشت.

روبات های Optimus و دستیار انسان از راه دور

البته به نظر نمی رسد که تسلا این موضوع را پنهان کند تا همه فکر کنند روبات های Optimus کاملاً مستقل هستند. به گزارش Jalopnik، وقتی شخصی از ربات تسلا پرسید که چقدر هوش مصنوعی در کنترل آن نقش دارد، Optimus گفت: “شاید کمی”. البته اگر هوش مصنوعی وظیفه کنترل ربات را بر عهده بگیرد، چنین پاسخی نمی دهد. همچنین روبات دیگری به یکی از حاضران گفت: امروز یک انسان به من کمک خواهد کرد. و اضافه کرد که کاملا مستقل نیست.

اولین باری که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، می خواست ربات انسان نما این شرکت را در یک رویداد معرفی کند. او آشکارا انسانی را با لباس ربات و رقصیدن روی صحنه آورد. بنابراین جای تعجب نیست که در دیگر ابعاد نیز در رویداد اخیر همین کار را کرد. البته به نظر نمی رسد افرادی که به این مراسم رفته اند از این موضوع ناراحت باشند.

رویداد “ما، ربات” بر روی معرفی خودروهای جدید تسلا، سایبر کپ و روبوونو متمرکز شد و روبات های Optimus نیز در حاشیه این رویداد حضور داشتند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا