اخبار اقتصاد ایران

تولید هشت خودرو متوقف شد :: افق میهن

رئیس سازمان ملی استاندارد از ارتقای رتبه ایران در سازمان بین‌المللی استاندارد خبر داد و گفت: اجرای تکالیف و مأموریت‌های قانونی برجسته، توقف تولید هشت خودرو، انجام آزمایش‌های مختلف، تولید نمونه جعبه‌های گاوصندوق مشتقات نفتی، اخذ گواهینامه رتبه بندی شفافیت در دستگاه های اجرایی و کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی که منجر به افزایش کیفیت افراد می شود.

به گزارش افق میهن، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان استاندارد در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد گفت: رتبه ایران در سازمان بین المللی استاندارد (ISO) در بین ۱۶۵ کشور از رتبه ۲۶ به ۲۰ ارتقا یافته است.

اسلام پناه ادامه داد: طی دوره تحول ۳۵ ماهه سازمان استاندارد، دستاوردهای کمی و کیفی به گونه ای تغییر کرد که جایگاه نظام استاندارد در سطح منطقه ای و بین المللی تغییر کرد.

وی تصریح کرد: تاکید و توجه به جوانان و چرخش نخبگان، ارتقای جایگاه زنان، هوشمندسازی و شفاف سازی با حذف امضاهای طلایی و نظام محوری، تاکید بر حاکمیت سکولار و حقوق عمومی از مهمترین اقدامات دوران تحول است. ، ارتقای چشمگیر وضعیت سازمان استاندارد و عضویت در ۷۰۲ کمیته تخصصی است.

رئیس سازمان استاندارد گفت: ۶۵ هزار و ۶۹۵ رای در استانداردهای بین المللی به ثبت رسیده است و تلاش برای عضویت در مجامع بین المللی که یکی از سخت ترین فرآیندها بود محقق شد که بی شک تلاش شبانه روزی بود. از همکاران

وی با اشاره به جهانی شدن امضای ایران و همسویی با استانداردهای ایران در عرصه بین المللی گفت: یکی از افتخارات سازمان استاندارد اجرای استانداردها بود و در این راستا استانداردهای پوشاک، لوازم التحریر و کاغذ کتاب های درسی رعایت شد. به روز شدند.

اسلام پناه خاطرنشان کرد: همچنین اجرای تکالیف و مأموریت های حقوقی برجسته، توقف تولید هشت خودرو، انجام آزمایشات مختلف، تولید نمونه صندوق امانات مشتقات نفتی، کسب رتبه شفافیت در دستگاه های اجرایی و کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی که منجر به افزایش کیفیت مردم شد.

وی با بیان اینکه اقدامات تحول آفرین در سازمان استاندارد بی نظیر بود، گفت: این برنامه ها با حداقل نیروی انسانی و بودجه سازمانی انجام شد. قصد ما در سازمان حمایت قانونی از مدیران کنترل کیفیت و خانواده استاندارد است.

رئیس سازمان استاندارد با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت و استانداردسازی بدون بخش خصوصی محقق نمی شود، گفت: استانداردسازی بدون همکاری سازمان ها، نخبگان و اتاق های بازرگانی از مرحله نظارت تا توسعه فرهنگی امکان پذیر نخواهد بود. با تشکیل تشکل ها و انجمن ها شاهد ارتقای کیفیت خواهیم بود.

وی از دولت چهاردهم خواست در راستای قانون تقویت و توسعه استاندارد کمک کند و در تامین نیروی انسانی نخبه، بودجه سازمانی و تجهیز آزمایشگاه ها کمک کند تا استانداردسازی و ارتقای کیفیت به طور کامل محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا