اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/24

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تغییر محسوسی نداشت. سرمایه گذاران منتظر دیدگاه های جدید در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۴ درصد کاهش به ۲۶۳۹ دلار و ۶۴ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۳۰ درصد کاهش به ۲۶۵۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.
تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا به طرز شگفت انگیزی انعطاف پذیر بوده و تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا قرار نگرفته است.

انتخابات ایالات متحده می تواند تقاضا برای طلا را به عنوان یک پناهگاه امن به دلیل بی ثباتی ناشی از آن افزایش دهد. علاوه بر این، کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا نیز قیمت طلا را به رکورد جدیدی خواهد رساند. انتظار می رود طلا در پایان سال با قیمت ۲۸۰۰ دلار به پایان برسد.
شاخص دلار روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر کرد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نیز افزایش یافته است.
کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو خواستار احتیاط بیشتر در کاهش نرخ بهره شده است.
بازارها انتظار کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره را در جلسه نوامبر دارند. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
سرمایه گذاران همچنین منتظر آمارهای خرده فروشی، تولید صنعتی و بیکاری هفتگی ایالات متحده در چند روز آینده هستند.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۶۱ درصد کاهش به ۳۱.۱۳ دلار و پلاتین با ۱.۲۴ درصد کاهش به ۹۸۳.۷۴ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا