بانک و بیمه

پرداخت ارز مسافرتی به زائران حج عمره در ترمینال سلام انجام شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی اعلام کرد که این امر بر اساس مکاتبات این بانک با سازمان حج و زیارت در خصوص «نحوه تأمین و پرداخت ارز سفر به زائران در ایام عمره» بوده است. تهیه و پرداخت ارز مسافرتی (اسکناس) به مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران عمره مفرده با رعایت سایر مقررات فروش ارز مسافرتی (موضوع بند (۴۴) بند «ب» ) از قسمت سوم مجموعه ارزی) نامحدود می باشد.

از آنجایی که سازمان حج و زیارت فهرست زائران انفرادی حج عمره بانک ملی ایران (سیستماتیک یا پستی) را اعلام می کند، فروش ارز سفر زائران حج عمره صرفاً بر اساس فهرست مذکور انجام می شود، بدون این که ارائه بلیط و گذرنامه در شعب بانک ملی ایران در داخل شهر امکان پذیر است.

بند (۴۴) جزء «ب» جزء سوم مقررات پولی به شرح زیر است:

ارز مسافرتی هوایی:

تهیه و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) برای مسافران هوایی سالی یک بار به مبلغ حداکثر ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز است.

تبصره ۱: مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به بانک و ارائه درخواست خرید ارز و همچنین گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما یک یا دو طرفه (کاغذی یا الکترونیکی) و رسید برای پرداخت هزینه بازخرید. البته لازم است مدارک ذکر شده به منظور نظارت توسط حسابرسان بانک در پرونده ها نگهداری شود.

تبصره ۲ – فروش ارز مسافرتی در بستر سامانه های اینترنتی منوط به احراز هویت کامل مسافر شامل استعلام از اداره ثبت احوال، شماره حساب متقاضی و ذخیره دیجیتالی سوابق احراز هویت و همچنین مشروط است. پذیرش انجام کلیه مسئولیت های مربوطه توسط بانک عامل بلامانع است.

تبصره ۳: تامین و پرداخت ارز برای مسافرانی که سن قانونی آنها زیر ۵ سال باشد امکان پذیر نیست.

تبصره ۴: ارائه و پرداخت ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نمی باشد. ضمناً در خصوص پرونده ایرانیان مقیم خارج از کشور استعلام از وزارت امور خارجه الزامی است.

تبصره ۵ – در صورت امکان استفاده از سایر روشهای پرداخت (کارت، حواله و …) مجاز است.

تبصره ۶ – تامین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائران و هیئت های اعزامی سازمان حج و زیارت مشروط بر اینکه مشخصات هر زائر ثبت شده باشد. در سامانه سازمان فوق تأیید شده و در معرض دید شعب مؤسسه اعتباری است.

لازم به ذکر است پرداخت ارز به زائران مذکور در شعبه مؤسسه اعتباری انجام می شود و تأمین ارز به میزان فوق موجب محدودیت در ارائه ارز مسافرتی در همان سال به مؤسسه مذکور می شود. زائران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا