اقتصاد جهان

هوش مصنوعی گوگل با انرژی هسته ای قدرت می گیرد!

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بی بی سی، گوگل قراردادی را برای استفاده از راکتورهای هسته ای کوچک برای تولید مقادیر عظیم انرژی مورد نیاز برای مراکز داده هوش مصنوعی خود امضا کرده است.

این غول فناوری آمریکایی اعلام کرد که توافق با شرکت کایروس پاور امکان استفاده از اولین راکتور هسته ای را در دهه جاری فراهم می کند و تعداد بیشتری از آنها تا سال ۲۰۳۵ مستقر خواهند شد.

این شرکت ها ارزش این قرارداد یا محل ساخت این نیروگاه ها را فاش نکرده اند.

شرکت های فناوری به طور فزاینده ای به منابع انرژی هسته ای روی می آورند تا مراکز داده خود را با هوش مصنوعی تامین کنند.

مایکل ترل، مدیر ارشد انرژی و آب و هوا در گوگل، گفت: «شبکه برق به منابع انرژی جدید برای پشتیبانی از فناوری‌های هوش مصنوعی نیاز دارد.»

وی افزود: این توافقنامه به تسریع فناوری جدید برای رفع نیازهای انرژی به روشی پاک و قابل اعتماد کمک می کند و تمام ظرفیت هوش مصنوعی را برای همگان به ارمغان می آورد.

جف اولسون، مدیرعامل کایروس، گفت که قرارداد با گوگل “در تسریع تجاری سازی انرژی هسته ای پیشرفته با نشان دادن قابلیت فنی و بازار راه حلی ضروری برای کربن زدایی شبکه برق بسیار مهم است.”

قبل از اینکه این طرح ها اجرایی شوند، باید توسط کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ایالات متحده و مقامات محلی تأیید شوند.

سال گذشته، تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده به شرکت کایروس پاور مستقر در کالیفرنیا اولین مجوز خود را پس از ۵۰ سال برای ساخت نوع جدیدی از راکتور هسته‌ای اعطا کردند.

در ماه جولای، این شرکت ساخت یک راکتور آزمایشی را در تنسی آغاز کرد.

این استارت آپ در توسعه راکتورهای کوچکتر که از نمک مذاب به عنوان خنک کننده به جای آب استفاده می کنند، تخصص دارد، در حالی که نیروگاه های هسته ای سنتی از آب استفاده می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا