محیط زیست

فعالیت سامانه‌های بارشی تا یکشنبه هفته آینده ادامه دارد / دمای هوا کاهش می‌یابد

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار افق میهن، با اشاره به فعالیت سامانه های بارشی، اظهار کرد: از امروز تا یکشنبه هفته آینده شاهد فعالیت سامانه های بارشی با خطر بارش سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در گرد و غبار خواهیم بود. -نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ و از ظهر جمعه شب کاهش محسوس دما خواهد بود.

وی افزود: امروز گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان و فردا آذربایجان شرقی، نیمه شمالی غرب. آذربایجان. شمال و مرکز اردبیل، دامنه و ارتفاعات گیلان و ارتفاعات شرق هرمزگان متاثر از شرایط جوی مذکور خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شرایط ذکر شده پنجشنبه برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال کردستان و ارتفاعات زنجان و جمعه برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی است. ، شمال شرق کردستان، اردبیل، گیلان و ارتفاعات استان های زنجان، قزوین و البرز پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات زنجان و روز یکشنبه نیز شمال و شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمالی آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان استان قزوین. ، البرز، تهران و سمنان متاثر از ریسک های پیش بینی شده خواهند بود.

وی گفت: در این مدت احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، احتمال آبگرفتگی وجود دارد. روانابرعد و برق، لغزش به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال آسیب دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله ریزش بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت. ، و احتمال سقوط اجسام از ارتفاع. وجود دارد

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از آسیب و خسارت، از برپایی و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنید، در فعالیت های کوهنوردی دقت کنید. به خصوص بعد از ظهر و اوایل شب از این کار خودداری کنید چرا دامداری و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، لایروبی پل ها، مسیل ها و آبراه ها و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا