اخبار اقتصاد ایران

بهره برداری از 18 فیدر فشار متوسط از ابتدای سال تاكنون و صرفه جویی حدود ۱۲ میلیارد تومانی در هزینه ها

در راستای مدیریت بهینه دارایی های فیزیکی شرکت توزیع نیروی برق گیلان، از ابتدای سال تاکنون ۱۰۴ ترانس برق با اعتباری نزدیک به ۶ میلیارد تومان در استان تعمیر و نوسازی شده است و همچنین ۱۸ فیدر فشار در مناطق مختلف استان با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

افق میهن، مسعود صادقی خمامی مدیر عامل توزیع نیروی برق گیلان این پروژه ها را پروژه های مهم و حیاتی در سطح استان برشمرد و اظهار داشت: با بهره برداری از فیدرهای فشار متوسط ​​مذکور بخش عمده ای از معضل ضعیف بودن برق را تشکیل می دهد. ساکنین و مشترکین حل خواهد شد. برق مناطق کم برخوردار در مناطق مختلف استان قطع شده است.

وی تاکید کرد: بخشی از نتایج اجرای این پروژه مهم در استان در فصل پیک تابستان گذشته برای مشترکان گیلانی قابل مشاهده بود و نسبت به دوره های قبل از کیفیت و ولتاژ برق بهتری برخوردار شدند.

صادقی با اشاره به اینکه این پروژه به منظور ارتقای کیفیت خدمات برق رسانی و افزایش ظرفیت شبکه توزیع انرژی طراحی شده است، افزود: ساخت این فیدرها به کاهش خاموشی ها و نوسانات ولتاژ کمک می کند و امکان تامین برق پایدار مشترکان را فراهم می کند. .

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان خاطرنشان کرد: این پروژه شامل تامین تجهیزات مدرن، نصب ترانسفورماتور و کابل های فشار متوسط ​​است و با اجرای این پروژه پیش بینی می شود رضایت مشتریان افزایش یابد و زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصادی استان

وی افزود: عملکرد توزیع برق گیلان از ابتدای سال تاکنون در زمینه ساخت فیدرهای فشار متوسط ​​بی سابقه بوده که طی آن ۱۸ فیدر با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

صادقی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان متعهد به تداوم تلاش برای ارتقای خدمات و ارتقای کیفیت شبکه توزیع برق است.

صرفه جویی در حدود ۱۲ میلیارد تومان در هزینه های شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان

مسعود صادقی خمامی گفت: ترانسفورماتورها به دلایل مختلفی آسیب دیده و مستهلک می شوند که ممکن است به دلیل اضافه بار بیش از حد ترانسفورماتور، اتصال کوتاه در نزدیکی ترانسفورماتور و شرایط خاص جوی و اقلیمی باشد، اما اغلب خرابی زودرس ترانسفورماتور به دلیل کمبود آن اتفاق می افتد. مراقبت مناسب و عدم برنامه بازرسی و نگهداری منظم.

صادقی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان گیلان، تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت اعم از ترانسفورماتورها، تابلوها و پست های توزیع به مراتب بیش از سایر نقاط کشور در معرض تخریب و خوردگی قرار دارند و در این راستا این شرکت در تلاش است با اجرای طرح های بهینه سازی هزینه های تعمیرات ترانسفورماتور توزیع و استفاده از برنامه نگهداری پیشگیرانه (PM) و همچنین تدوین برنامه های بازدید دوره ای در بازه زمانی معین، وقوع و تحمیل خسارات ناشی از موارد فوق را به حداقل برساند. از زمان

وی با بیان اینکه در راستای تامین برق پایدار و تداوم و پایداری شبکه های توزیع برق مجموعه ای از اقدامات گسترده توسط شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در حال انجام و پیگیری است، افزود: از جمله این اقدامات مهم می توان تعمیر و تعویض به موقع تجهیزات فرسوده و کنترل مضاعف و دائمی تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت مانند ترانسفورماتورها در شبکه های توزیع برق کل استان.

صادقی خاطرنشان کرد: خرابی کامل ترانسفورماتورها به دلایل متعدد به راحتی می تواند خسارات جبران ناپذیری را به شرکت های توزیع وارد کند و باعث ناپایداری شبکه و نارضایتی مشتریان شود.

وی بیان کرد: شرکت توزیع برق استان گیلان برای جلوگیری از این موضوع بیش از ۱۰۴ ترانس در کل شبکه های توزیع استان را تعمیر و به روز رسانی کرد و همچنین مبلغی معادل ۶۰ میلیارد ریال برای نگهداری، تعمیرات کارگاهی و اضطراری هزینه کرد. از این تعداد ترانسفورماتور از ابتدا. در سال جاری تاکنون توانسته است از خسارت بیش از ۱۲۰ میلیارد ریالی به صنعت برق استان و بیت مال جلوگیری کند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان در پایان تصریح کرد: به منظور مدیریت بهینه دارایی های فیزیکی و افزایش طول عمر تاسیسات شرکت توزیع برق استان با اجرای فرآیند لجستیک معکوس; تعمیر ترانسفورماتورهای مستعمل و جابجایی مجدد آنها در چرخه صنعت برق با جدیت در استان ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا