ترندهای روز

پژوهش جدید: تنهایی می‌تواند احتمال کابوس دیدن را بیشتر کند

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

تیمی از دانشمندان آمریکایی با تحقیقات جدید مدعی شده اند که وقتی تنها هستید، بیشتر احتمال دارد کابوس ببینید. به گفته دانشمندان، دلیل این امر استرسی است که بر افراد زمانی که تنها هستند و احساس کمبود ارتباطات اجتماعی می کنند، غلبه می کند.

در این مطالعه، دانشمندان ابتدا داده‌های مطالعه دیگری را که در گذشته در مورد محرومیت از محبت انجام شده بود، دوباره تجزیه و تحلیل کردند. در این مطالعه که شامل ۸۲۷ شرکت‌کننده بزرگسال آمریکایی بود، ادعا شد که بین افزایش تنهایی و افزایش احتمال دیدن کابوس‌های شبانه رابطه وجود دارد و افزایش استرس به عنوان یکی از دلایل بالقوه نام برده شد.

سپس دانشمندان داده های جدیدی را از ۷۸۲ شرکت کننده بزرگسال آمریکایی که در مورد موضوعاتی از جمله احساس تنهایی، استرس و تجربیات کابوس پرسیده بودند، جمع آوری کردند.

تاثیر احتمالی تنهایی بر کابوس ها

نتایج تحقیق دوم نشان می دهد که تنهایی بر شدت کابوس (که در تحقیق قبلی ذکر نشده بود) و فراوانی آن تأثیر دارد.

دانشمندان دلیل اصلی این امر را اعلام نکرده اند، اما این نظریه را مطرح کرده اند که تنهایی، احساس عدم ارتباط و حمایت اجتماعی باعث افزایش استرس افراد می شود. کالین هاشم، دانشمند دانشگاه ایالتی اورگان، می گوید:

“روابط بین فردی یک نیاز اساسی انسان است. وقتی نیاز افراد به روابط قوی برآورده نمی شود، از نظر جسمی، روحی و اجتماعی رنج می برند.” همانطور که گرسنگی شدید یا خستگی نشان دهنده کمبود کالری یا خواب است، تنهایی نیز تکامل یافته است تا به مردم هشدار دهد که نیازهای ارتباط بین فردی برآورده نمی شود.”

دانشمندان می گویند که از برخی جهات ما تکامل یافته ایم تا زمانی که تنها هستیم استرس بیشتری داشته باشیم، هوشیارتر و متفکرتر باشیم.

این تیم قصد دارد در مطالعات آتی خود، تأثیر تنهایی بر محتوای کابوس‌ها را بررسی کرده و راه‌هایی برای کاهش تأثیر آن بیابد. نتایج این تحقیق در مجله روانشناسی منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا