فناوری

سید حسن نصرالله: اگر جنگی علیه لبنان آغاز کنید، آنگاه جنگ نامحدود و بی‌قاعده در کار خواهد بود؛ دشمن خوب میداند منظورم چیست / ترور العاروری بی پاسخ نمی‌ماند / تاکنون منافع لبنان را در نظر گرفته‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: سید حسن نصرالله در چهارمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان حشد الشعبی عراق سخنرانی کرد.

تسلیت سید حسن نصرالله به ملت ایران

سخنرانی دبیرکل حزب الله خود را با تسلیت و تبریک شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها آغاز کردند.

سید حسن نصرالله در ادامه با تسلیت به خانواده شهدای امروز در جوار مزار شهید سلیمانی کرمان اظهار داشت: در همان راهی که سردار سلیمانی طی کرد به شهادت رسیدند.

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان همچنین ولادت حضرت زهرا (س) و شهادت سید رضی موسوی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق را تبریک و تهنیت گفت.

سید حسن نصرالله درباره شهید سید رضی موسوی گفت که بیش از ۳۰ سال است که او را می شناسم و او یاور، پشتیبان و خدمتگزار مقاومت بود.

دبیرکل حزب الله همچنین به شهادت صالح العوری معاون دفتر سیاسی حماس و یارانش در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی الحمند اشاره کرد.

سید حسن نصرالله درباره شهید العاروری گفت: شیخ صالح این سردار بزرگ جهادی که دوران جوانی و عمر خود را در راه جهاد، مقاومت، کار، جنگ، اسارت و هجرت گذراند، خداوند با این خیر به سرنوشت او پایان داد. شهادت همه مردم غزه تا کرانه باختری که در جنگ به شهادت رسیدند و همچنین شهادت شهدای عراقی که در رویارویی با متجاوزان آمریکایی به شهادت رسیدند را تبریک و تسلیت می گویم و همچنین به ایشان تبریک و تهنیت عرض می کنم. شهدای غزه شهدای سوری و یمنی و شهادتشان در دریا و چه می دانی از مردمی که در دریا به شهادت رسیدند و شهدای مقاومت اسلامی لبنان چه جایگاه با شکوهی در نزد خداوند دارند.

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان افزود: درود می فرستم به خانواده شهدایی که ایمان، پایداری و پایداری خود را نشان دادند، سخنان مادر شهید حاج صالح و خواهرانش را شنیدم که با منطق صحبت کردند. از ثبات و قدرت. همه خانواده های اصیل این گونه اند.

اقدامات کنونی در نوار غزه حاصل تلاش حاج قاسم است

سید حسن نصرالله ادامه داد: شهدای امروز کرمان ما را به یاد سخنان امام خامنه ای می اندازند که ظاهراً شهید سلیمانی بیش از سلیمانی زنده، صهیونیست ها را می ترساند. اکنون او را در همه میدان ها در چهره رزمندگان خود در اشک کودکان و صبر زنان می بینیم. قاسم سلیمانی قدرتمندانه در این عرصه حضور دارد. راه حاج قاسم حمایت از جنبش های مقاومت و تجهیز آنها به سلاح و تجربیات بود. یکی از نشانه های بزرگ اخلاص در اقدامات حاج قاسم، تلاش او برای خودکفایی نهضت های مقاومت بود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این اقدامات شجاعانه، ابتکارات و دستاوردهای میدانی در نوار غزه حاصل دو دهه تلاش مستمر برادران گروه های مقاومت فلسطین بود که حاج قاسم و برادران سپاه در کنارشان بودند. . “

سید حسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: در چنین روزی نیروهای اشغالگر آمریکایی در سال ۲۰۱۱ عراق را ترک کردند که آنچه باعث خروج آنها شد، مقاومت از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ بود، این مقاومت قوی و قدرتمند در عراق و حامیان آن. شناخته شده اند. حاج قاسم سلیمانی علیرغم تهدیدها، آنها را تنها نگذاشت و لحظه ای در حمایت از مقاومت عراق که این پیروزی بزرگ را به دست آورد، درنگ نکرد.

حاج قاسم زیربنای همکاری مستقیم گروه های مقاومت بود

دبیرکل حزب الله در عین حال تصریح کرد: جبهه مقاومت در سال های اخیر ایجاد شد و در سال های دور وجود نداشت و حاج قاسم مهمترین فردی بود که زمینه هماهنگی و همکاری گروه های مقاومت را فراهم کرد. حاج قاسم تاکید کرد: نهضت‌های مقاومت با هم ارتباط مستقیم دارند، محور مقاومت مانند گروه‌های دیگر نیست که فردی رئیس آن باشد و آن را مدیریت کند و دستور بدهد، بلکه محوری است که راهبرد مشخصی را به همراه دارد و نگرش استراتژیک اعضای آن با یکدیگر.

سید حسن نصرالله گفت: هر جریان مقاومتی به تصمیم خود عمل می کند و در مقابل دشمن جبهه ایجاد می کند یا با اراده خود تصمیم به توقف جبهه می گیرد. در محور مقاومت زیردستی وجود ندارد، همه استادان بزرگواری هستند که پیروزی می آورند. بیاورید چنین نمونه ای در تاریخ بشریت منحصر به ملت اوست، حاج قاسم سلیمانی به این کار و الگو و مکتب و فرهنگ وفادار بود و نه تنها تأثیری بر او نداشت، بلکه تمام فکر و ذکرش اسلام بود. ، مستضعفان و مستضعفان و لذا مسیر این حرکت ها راه پیروزی است.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: ثبات افسانه ای یمن و سوریه، همه اینها از برکات این محور است، مهمترین جلوه محور مقاومت و در عین حال خطرناک ترین چالش در چند ماه گذشته بود. موضوع طوفان الاقصی، جنبش های مقاومت در حمله به رژیم صهیونیستی و پایگاه های آمریکایی گام های مهمی برداشتند، اما گام ویژه، چالش در دریای سرخ بود.

طوفان الاقصی آرمان فلسطین را زنده کرد

سید حسن نصرالله ادامه داد: وقتی میزان نتایج و دستاوردهایی را که تاکنون به دست آمده را ببینیم و به دستاوردهایی که امکان تحقق آن وجود دارد اضافه کنیم، آنگاه میزان فداکاری ها را در همه زمینه ها درک خواهیم کرد. از جمله نتایج عملیات طوفان الاقصی، احیای آرمان فلسطین بود که در حال فراموشی بود. این عملیات بار دیگر جهان را به دنبال راه حلی برای مسئله فلسطین کرد. طوفان الاقصی ثابت کرد که مردم فلسطین، مقدسات و تاریخ آنها را نمی توان فراموش کرد.

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان افزود: یکی دیگر از نتایج عملیات طوفان الاقصی و پیامدهای آن، افزایش حمایت مردمی از محور مقاومت در میان ملت فلسطین و ملت اسلامی بود که یکی دیگر از نتایج عملیات الاقصی بود. عملیات طوفانی این عملیاتی بود برای تخریب وجهه اسرائیل در جهان که رسانه های غربی و برخی رسانه های عربی طی سالیان متمادی ایجاد کرده بودند. نظرسنجی ها در آمریکا نشان می دهد که بیش از ۵۰ درصد از جوانان آمریکایی بر برچیده شدن اسرائیل و بازگرداندن سرزمین فلسطین تاکید دارند. خطاب به مردم فلسطین

سید حسن نصرالله همچنین افزود: طوفان الاقصی و پیامدهای آن ضربه کمرشکنی به عادی سازی روابط با اسرائیل وارد کرد. جهان می دانست که اسرائیل به هیچ قطعنامه بین المللی احترام نمی گذارد. زمانی که مقاومت لبنان حملات خود را آغاز کرد، نه تنها نتوانست جلوی آن را بگیرد، بلکه امروز با شجاعت و آمادگی بیشتری وارد عمل می شود».

۳ ماه از جنگ غزه می گذرد و اسرائیلی ها حتی ادعای تبعیت نمی کنند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سه ماه از جنگ غزه می گذرد و هیچکس در رژیم صهیونیستی ادعای پیروزی نمی کند. طوفان الاقصی و آنچه در تمام جبهه های جنگ در حال وقوع است باعث شده است که شهرک نشینان اعتماد خود را به ارتش، دستگاه های امنیتی و رهبران سیاسی از دست بدهند. اسرائیل یک رژیم جعلی است و رابطه مردمش با این سرزمین بر اساس امنیت است. زمانی که صهیونیست ها امنیت خود را از دست بدهند، همه چیز تمام می شود و چمدان های خود را می بندند و می روند و این صحنه بعدی در فلسطین خواهد بود».

مهاجرت معکوس در سرزمین های اشغالی آغاز شده است

سید حسن نصرالله تصریح کرد: طوفان الاقصی و همه حوادث جنگی کنونی مفهوم پناهگاه امن صهیونیست ها را از بین برد که بر اساس آن میلیون ها یهودی به اسرائیل آمدند، اکنون مهاجرت معکوس آغاز شده است، آن تصویر قدرتمند. فلسطین از دریا تا رودخانه فقط متعلق به مردم فلسطین است، اکنون رژیم دشمن با هزاران آواره، مهاجرت معکوس، وضعیت بد صهیونیست ها و اقتصاد نابسامان مواجه است. از این جنگ، نرسیدن به اهداف بود، مثلاً وقتی آمریکا به اسرائیلی‌ها می‌گوید که شهرها را ترک کنید، چون نگران آنهاست، در عین حال ممکن است مقاومت بخواهد صهیونیست‌ها بمانند تا تسویه حساب کنند.

این آمریکاست که مردم غزه را می کشد

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: طوفان الاقصی چهره آمریکا را شکست. تصویری که برای آن تبلیغ شد مشخص شد که آمریکا امروز در غزه کشتار می کند و اجازه نمی دهد جنگ متوقف شود، آنچه در غزه رخ داد این را ثابت کرد. اینکه نظام بین الملل و نهادهای بین المللی و جامعه جهانی قادر به محافظت از هیچ مردمی نیستند که البته برای همه ما درس عبرت است، این تجربه به ما می گوید که اگر ضعیف باشید دنیا شما را نمی شناسد و خواهد شناخت. از شما دفاع نمی کند آنچه از شما دفاع می کند قدرت، شجاعت، مشت قوی، سلاح، موشک و حضور شما در میدان است، پس اگر قوی باشید، این دنیا باید به شما احترام بگذارد.

اگر دشمن به فکر حمله به لبنان است، ما مرزی برای جنگ نخواهیم داشت

سید حسن نصرالله در عین حال گفت: با وجود جنایات فراوان مردم غزه، قدرت آنها نیز نمایان است، طوفان الاقصی اسرائیل را در یک شیب نزولی قرار داد که اسرائیل با تمام تجهیزات به میدان آمد. و سلاح یکی از برکات حضور سریع مقاومت لبنان در این جنگ بود، اسرائیلی ها فکر می کردند که حوادث غزه ممکن است لبنانی ها را بترساند، آنها به طور جدی به نابودی حزب الله در این جنگ فکر کردند، مهمترین پیام لبنانی ها. مقاومت این بود در هشتم و نهم مهرماه که نشان داد مقاومت شجاعانه و قوی است، ما تاکنون این جنگ را بر اساس محاسبات انجام داده ایم، اما اگر دشمن فکر کند می تواند با لبنان وارد جنگ شود، جنگ نامحدود خواهد بود. جنگ نامنظم و دشمن منظور من را می داند.

ترور العاروری بی پاسخ نماند

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هرکس به فکر جنگ با ما باشد پشیمان می شود و برایش گران تمام می شود، اگر تا به حال منافع لبنان را در نظر گرفته ایم اما اگر جنگی علیه کشورمان شروع شود، منافع لبنان ایجاب می کند که پایان دهیم. آی تی.” . جنگ بدون در نظر گرفتن هیچ قاعده ای، ترور شیخ صالح العروری جنایت خطرناکی است که بدون مجازات نمی ماند، گذشت روزها و شب ها و میدان جنگ این را ثابت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا