اخبار اقتصاد ایران

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز :: افق میهن

مرکز مبادلات طلا و ارز ایران قیمت هر اسکناس دلار، یورو و درهم آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش افق میهن، در معاملات امروز سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۵۰ هزار و ۱۱۲ تومان و حواله دلاری با افزایش نسبت به روز کاری قبل با نرخ ۴۸ هزار و ۱۸۴ تومان معامله می شود.

افزایش جزئی قیمت دلار نیما از ماه های قبل آغاز شد و در حالی که همچنان ادامه دارد، وزیر اقتصاد اعلام کرد: سیاست جدید ما این است که بازار را به نرخ نیما نزدیک کنیم، قیمت را افزایش خواهیم داد. دلار نیما و کاهش نرخ بازار.

اما همانطور که فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفته است، امکان افزایش بیشتر قیمت ارز نیما وجود ندارد. وی در شورای اسلامی گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت این ارز از حدود ۴۱ هزار تومان به حدود ۴۷ هزار تومان رسیده است، یعنی تحت تاثیر متغیرهای اساسی تغییراتی در نرخ ارز ایجاد کرده ایم. نمی توان بیش از این مقدار را افزایش داد زیرا ما هم نگران نرخ تورم هستیم، نرخ پایین ارز برای کنترل تورم است و اگر با سیاست های ارزی اتخاذ شده نرخ تورم افزایش یابد، آن سیاست ها مناسب به نظر نمی رسد.

این در حالی است که در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت دلار نیما بودیم که احتمالاً حکایت از عزم جدی وزارت اقتصاد برای افزایش قیمت دلار نیما در راستای حمایت از بورس و معامله گران دارد.

باید گفت؛ قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز نسبت به روز کاری گذشته به ۵۴ هزار و ۶۵۸ تومان کاهش یافته و نرخ حواله یورو نیز نسبت به روز گذشته به ۵۲ هزار و ۵۵۶ تومان افزایش یافته است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات با افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۱۳ هزار و ۶۴۵ تومان و نرخ حواله درهم ۱۳ هزار و ۱۲۰ تومان است. قیمت یکصد دینار عراق امروز در صرافی با ۳۸ هزار و ۲۷۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا